Thermalright SI-128 SE Review

a.broers80 22 december 2008, 634 views

Thermalright SI-128 SE

Pluspunten

• Warmteoverdracht is prima. Duidelijke installatie handleiding. Keuze vrijheid wat betreft de fan.

Minpunten

• Aansluitvlak op CPU is niet goed vlak waardoor veel koelpasta nodig en slechtere warmteoverdracht. Eerst aansluitplaat laten vlakken.

Koelvermogen Score: 4
Ik heb vorige week de koeler binnengekregen van Alternate. Omdat hij zonder fan geleverd wordt heb ik er een Scyte Kama PWM Fan van 120 mm bijgekocht.Die is wat betreft gewicht en luchtopbrengst een van de betere fan's en kan op de normale Cpu-fan aansluiting van het mobo aangesloten worden. Deze koeler is geplaatst op een QX 6850 die op 4 Ghz staat te draaien. Er is echter 1 minpuntje aan de koeler. De koperen plaat die op de CPU geplaatst wordt is niet absoluut vlak. Je moet er mee naar iemand die over een CNC frees beschikt of met waterschuurpapier op een glasplaat (zo heb ik het gedaan) om het vlak absoluut vlak te maken. Immers hoe beter CPU en koeler op elkaar aansluiten des te beter is het overdrachts vermogen. In feite moet alles zo goed op elkaar aansluiten dat de koelpasta alleen heel kleine oneffenheidjes vult. Het mobo moet gedemonteerd worden om de backplate te kunnen bevestigen. Dan kun je ook het beste de koeler monteren omdat je er slecht bij kan als het mobo weer in de kast zit. Dan nog de prestaties. Idle wordt de CPU ca. 27 gr. Celsius en bij volle belasting ca. 59 gr. Celsius. Alles is getest met Core2Max Perf en CPU TempWatch. Al met al een prima koeler als het vlak wat op de CPU rust gevlakt is.

Heb jij ook een Thermalright SI-128 SE?

Waarom is modbaarheid rated met Zeer Goed? Omdat je de koeler kunt lappen? :?

[Reactie gewijzigd door Jejking op 23 december 2008 12:08]

das wel mooi systeem *kwijl kwijl* 2 8800 ULTRA's wtf :P

8800 Ultra is te unrespected ik vind het nogsteeds de beste kaart dit was echt een big boom in de videokaarten markt :O

even ontopic

thermalright staat er bekend om dat je vaak eerst moet lappen ;)