MS-Tech LD-800 Review

SmokedSausage 16 februari 2014, laatste update op 30 maart 2014, 649 views

MS-Tech LD-800

Pluspunten

• Prima voor gewoon huis-, tuin-, en keukengebruik
  • Voor redelijk technische mensen is de handleiding niet nodig want aan de achterkant staan alle aansluitingen vermeldt...
  • Voeding in subwoofer ingebouwd dus makkelijk weg te werken kabel

Minpunten

• Zoemend geluid bij lage tonen
  • Hoge tonen worden schel bij hard volume
  • ...maar de handleiding is voor "technofoben" toch redelijk onduidelijk

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Goed, maar eens aan mijn eerste review beginnen. Ik heb dit speakersetje ondertussen 3 maand in gebruik. Deze heb ik gekocht bij de computerwinkel in de aanbieding voor 10,-, wat ik zelf niet extreem veel geld vind voor een speakerset. Nu had ik natuurlijk niet al te hoge verwachtingen maar ik mag wel zeggen dat het me alleszins meevalt.

Nu heb ik zelf graag dat ik bij muziek de bastonen wat meer hoor dus die knop staat bij mij verder open. Over de kwaliteit bij lage tonen kan ik wel duidelijk zijn: prima voor het geld maar ik denk dat een speakerset van een of 50 het beter zal doen want zodra er geen basgeluid wordt afgespeeld, maakt de subwoofer een zoemend geluid wat ik ken van speakers die het volume hard hebben staan maar geen geluid afspelen.

De midden- en hoge tonen zijn van redelijke kwaliteit maar bij zeer hoog geluid (opera), komt het schel over zodra het volume flink hoog staat. Dit geldt ook voor de regelaar. Als deze op maximaal of bijna maximaal staat, komt het geluid een beetje schel over.

Dan het volume: meer dan voldoende. Zodra deze regelaar op het zachtst staat, hoor je het niet meer op een meter afstand maar op het hardst kan ik de buren nog wel laten meegenieten als ze buiten zijn (50 meter).

De vormgeving is eigenlijk subjectief maar toch voeg ik daarover ook iets toe. Het is namelijk niet een vormgeving die overal thuishoort. Verder moet je het design ook niet laten zien aan mensen die een hekel aan zwart hebben. Bijna alles is namelijk zwart, op de merknaam en enkele accenten bij de subwoofer na. Het gebruikte materiaal is plastic, geen verrassing eigenlijk en ook niet verwonderlijk voor het geld. Op de achterkant staan alle aansluitingen ook nog eens vermeldt. Ook is de voeding in de subwoofer (de centrale kast in dit geval) ingebouwd dus is de kabel erg makkelijk weg te werken voor mensen die hier om geven.

Kan ik nog meer vermelden? Ja, de handleiding (installatiehandleiding) is voor mij wel duidelijk maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het meteen snapt. Dat probleem zit hem ook in het inpluggen van de kabels: deze zitten er los bij en het kan prima gebeuren dat je de luidsprekers in de input en de 3,5mm plug in de out stopt. Deze aansluitingen zijn op het oude vertrouwde tulp gebaseerd.

Als er verbeterpuntjes zijn, hoor ik het graag. Er komen nog foto's bij en een duidelijkere scheiding wordt ook aan gewerkt

Toevoeging 30-03-2014
Ik ben deze luidsprekers helemaal zat. De linkerkant geeft al geen geluid meer, dus stereo zit er niet in. Dit ligt niet aan de luidspreker zelf maar in de subwoofer zit ook de versterker en daar binnenin zal er wel het een of ander stuk zijn. Ik had beter duurdere luidsprekers kunnen kopen van goede kwaliteit. Wat valt me dit ontzettend tegen zeg...
Het geluid wat er nog uitkomt, is nog steeds tien keer beter dan dat uit de laptopluidsprekers maar in de laptop zitten wel stereoluidsprekers en dat mis ik echt enorm. Ik hoop dat andere tweakers betere ervaringen hebben met MS-TECH maar ik heb tot nu toe nog geen enkel product van hen gehad (geluidskaart in oude computer) wat het langer dan een jaar heeft volgehouden. Erg jammer dit!

Heb jij ook een MS-Tech LD-800?