Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama XU2390HS Zwart Review

Wolve 15 februari 2014, laatste update op 16 juni 2015, 917 views

Iiyama XU2390HS Zwart

Zeer tevreden met deze schermen.

Pluspunten

• Dunne Rand
  • IPS, Kleurweergave is Prima
  • Goede bouwkwaliteit
  • Overdrive functie tegen Ghosting
  • VESA mounting 100 x 100 mm
  • ENERGY STAR, Gaat direct in standby modes als er geen signaal meer is.
  • Modern Design

Minpunten

• Response time van 5 ms, is normaal bij IPS monitoren maar zonder overdrive was dit een tegenvaller geweest.
  • Niet in hoogte verstelbaar.
  • Speakers, Kan beter een extern setje neerzetten, maar wat verwacht men van 2 x 2 W (Stereo) speakers .

Heb 3 van deze schermen aangeschaft ter vervanging van 3x de Samsung P2250. Tot zover ben ik zeer tevreden met de schermen. Goed contrast, was wel even wennen gezien ik de helderheid niet gewend was (van Tn naar IPS). Zijn weliswaar niet in hoogte verstelbaar door de meegeleverde voet, maar voor mij is het zo ook al prima, is dit voor u een "must"dan kunt u beter andere voetstukken bestellen met een VESA mounting 100 x 100 mm .
Voor mij: Al met al een goede koop geweest.
Wat betreft gamen: Van ghosting heb ik niet zo veel last, er zit een overdrive functie op de monitoren, welke in combinatie van een sli / crossfire systeem uitstekend werkt.
Iiyama heeft net als LG de rand van de monitor onder het glas door laten lopen. Persoonlijk vindt ik dat een mooie toepassing. De breedte van de rand (onder het glas + buitenrand) bedraagt ongeveer 10 a 11mm.
Voor mensen welke meer dan 1 monitor willen gebruiken is dit type scherm zeker een aanrader.

Heb jij ook een Iiyama XU2390HS Zwart?

Heb je misschien foto's van jouw setup? Ben dit namelijk ook aan het overwegen :)
Beste thierryvv96 ,
Ik heb een foto bijgevoegd, Hij is een beetje wazig omdat ik hem heb moeten verkleinen. Ik hoop dat ik u zo voldoende geholpen heb in het maken van uw keuze. Anders hoor ik het wel.
Overdrive is een functie welke de balans zoekt tussen een snelle "refresh rate" en "input lag".
Kortweg de functie stabiliseert de boel dus.

Edit:
Hier is een link met wat uitleg (Wel in het Engels) ;

[Reactie gewijzigd door Wolve op 21 januari 2015 19:15]

Hartstikke top dankjewel! De bezels vallen mij reuze mee :)