Hanns.G HG281DJ Zwart Review

Lord KelvinNewbie 25 mei 2009, laatste update op 25 mei 2009, 625 views

Hanns.G HG281DJ Zwart

Pluspunten

• groot
  • goedkoop
  • kan heel bright
  • mooi
  • compleet (zelfs speakertjes)

Minpunten

• 60Hz (net zoals als e2607WS)

Half jaar geleden voor 300 euro gekocht.
In de winkel had hij ghosting maar dat lag aan hun brakke pc.
Super apparaat voor films en games maar natuurlijk niet voor foto bewerking.
Maw kleuren zijn mooi maar komen niet zo goed overeen met de werkelijkheid als schermen van 1000 euro en meer.
De brightness kan waanzinnig hoog dus je kan hem in een lichte kamer gebruiken!
Enige minpunt is dat he een 60Hz scherm is en je dus nooit een nieuwe frame binnen 3ms kan halen maar het voorkomt ghosting van het scherm. (3ms ~ 333fps en 60Hz zorgt voor 16,6ms per frame)
Was mijn beste koop van 2008!

Inmiddels ook een iiyama e2607WS in huis voor 330. Kleuren zullen vast mooier zijn maar ik zie dat dus niet. Ook al wordt dat scherm met 75Hz verkocht hij is dat niet, naja niet in met 1920*1280, het HansG scherm heeft wel 85 hz op lagere resoluties. Ook kan het iiyama scherm niet kantelen en is hij niet in hoogte verstelbaar zoals de HannsG

Als je een game scherm wil of een groot schem om 2 of 3 woord/ppt vensters naast elkaar te openen twijfel dan niet! (tegenwoordig is hij helaas wel duur geworden ~400e tov the iiyama maar ja wel bijna 5cm grotere diagonaal)

Heb jij ook een Hanns.G HG281DJ Zwart?

Ik heb hem des tijds voor 333 euries gekocht, zeer tevreden.

Alleen de speakers vind ik zwaar bagger, wanneer het volume boven de 25 gaat kraakt het al.

Verder veel inches voor weinig geld!
Leuk dat je je mening over het scherm wilt delen, maar dit is meer een vergelijking tussen je beide monitoren dan dat het echt een review is van je scherm.
Plaatjes over kleuren op het scherm in een lichte ruimte, inkijkhoeken e.d. maken je review al snel completer