Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw Review

pinnokkio 14 februari 2014, laatste update op 14 februari 2014, 2.427 views

Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw

Pluspunten

• Als hij heel blijft, is het een mooi ding.

Minpunten

• zie onderbouwing

Je koopt bij Scheer en Foppen in Groningen een tablet van het merk Asus hd7 in de hoop er veel plezier van te hebben, dan heb je hem 4 weken in huis en trekt er een scheur in het scherm terwijl hij gewoon op tafel ligt en ik alleen woon zonder kabouters in huis.
Je gaat er dus mee terug naar de winkel in de veronderstelling dat dat wordt opgelost. Nee dus, eerst ¤ 65,- onderzoekskosten betalen. Ook naar Asus geschreven. Deze geven ook niet thuis. Nooit meer Asus dus en ook geen Scheer en Foppen
Inmiddels heb ik hem naar zo,n telefoonwinkel gebracht en ben ik nog in afwachting of men daar een nieuw ips scherm er op kan zetten maar lukt dat niet dan kan ik hem dus gewoon weggooien wat wel zonde is van de ¤ 128, - betaalde euro,s. Dus, zoals ik al schreef: voor mij zowel zakelijk als privé geen Asus en geen Scheer en Foppen meer. Mochten er mensen willen reageren dan kan dat naar mfmschaap@quicknet.nl. Ik heb er geen goed woord voor over wat een service van zowel Scheer en Foppen als van Asus
De reden dat ik voor dit tablet koos is mede bepaald door het merk Asus wat voor mij altijd een heel betrouwbaar merk is geweest en door de veelzijdigheid van dit tablet zoals deuitbreidingsoptie via een sd slot. Ook had ik zo'n tablet eerder gekocht voor de verjaardag voor de dochter van mijn vriendin (die er overigens nog geen probleem mee heeft gehad). Ik koop dus absoluut niets meer van Asus en niet omdat hij spontaan stuk is gegaan maar vanwege het feit dat men deze 4 weken oude tablet niet onder garantie wil repareren / omruilen.

Heb jij ook een Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw?

Hier is PRECIES hetzelfde met het scherm gebeurd.
wat was de reactie van de winkel? en waar heb je hem gekocht
zelfde winkelketen, andere stad
komt blijkbaar vaker voor:

http://www.androidcentral.com/asus-memo-pad-hd7-review (commentaar op het eind)

lijkt dus op een productie-fout. Maar ja, bewijs het maar.
de eerste 6 maanden hoef jij niks te bewijzen, de verkoper moet dan eerst bewijzen dat het jouw schuld is. En als ze geen gehoor geven heb je klachtenkompas.nl om laagdrempelig een klacht in te dienen of je doet het direct goed een dient een klacht bij de geschillencommissie in.
Even met ASUS Nederland bellen, deze lossen dit namelijk gewoon op zonder problemen.

(Niet gaan dreigen, etc. etc. maar gewoon je verhaal vertellen en ze zullen je gewoon netjes helpen.)
Met Asus bellen is mij helaas niet gelukt maar zoals u begrijpt heb ik hen de dezelfde vraag gesteld (zie hieronder) en ook al vinden zij dat het mijn fout is. Het kost bij Scheer en Foppen ¤65,- en bij Asus dus ¤ 75,-. als ik pech heb. Vriendelijk zijn help dus ook niet ( er is geen verkeerd woord op papier gezet). Ik begrijp echter wel dat Asus niet voor alle producten garantie kan leveren maar dit moet de winkel dan beoordelen. Aan de buitenkant was in dit geval niets te zien. Pas na aanzetten werd een scheurtje in het IPS-scherm zichtbaar.

Hieronder de reactie van ASUS:

Geachte heer Schaap,

Bedankt voor uw email,

Erg vervelend wanneer een apparaat defect raakt.

Zonder fysieke controle kunnen wij echter geen mededelingen doen over het al dan niet binnen garantie vallen.
Wanneer u het tablet bij ons aanmeldt voor reparatie, bestaat er ook altijd een kans op een prijsopgave.

Pas na fysieke controle door onze engineers kan gezegd worden of de schade door onjuist gebruik komt of niet.

Mocht er sprake zijn van onjuist gebruik, dan zult u voorafgaand aan de reparatie een prijsopgave ontvangen.
Deze zal dan bestaan uit maximaal ¤75,- behandelingskosten plus de kosten voor de te vervangen onderdelen.
Mocht u het apparaat ongerepareerd terug willen ontvangen, dan verwachten wij wel dat u de behandelingskosten voldoet.

Nogmaal, wij kunnen pas na controle zeggen of een reparatie binnen garantie valt.
Wanneer de reparatie binnen garantie gedaan wordt, zal deze zo spoedig mogelijk afgerond worden.

In dit geval adviseer ik u om uw tablet aan te melden ter reparatie.
U kunt dit doen via onze website:

Wanneer u hier het formulier heeft ingevuld, ontvangt u van ons een email ter bevestiging.
Ook ontvangt u een email van de vervoerder voor een afhaalafspraak.
Wij streven er naar om reparaties binnen zeven tot tien werkdagen af te ronden, afhankelijk van de voorraad van eventuele onderdelen.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Bertrand Juffer,
Asus TSD.
Ten eerste zou het een stuk netter zijn om zijn naam weg te halen.......,

Ten tweede, ik zou hem gewoon opsturen. Ze moeten toch de schade zien voordat ze wat kunnen doen.
Als eerste als iemand iets zegt mag zijn naam erbij we zijn niet in den haag en ten tweede ga ik geen ¤ 75,- betalen voor onderzoekskosten waarvan je maar moet afwachten of dat toegekend word en ik ook nog nooit de staatsloterij heb gewonnen maar er gewoon op zou moeten vertrouwen dat en het product goed is, en mocht dat niet zo zijn men niet meteen begint van eerst betalen.
Waarvoor koop ik dan nog in een winkel.
Ik heb het ook aangemeld bij Klachtencompas en ik ben zeer benieuwd of er nog wat gebeurd, tot dusver vind ik het beschamend van zowel scheer en foppen als van Asus
Vervelend probleem, zeker als het vaker voorkomt bij dit model.

Wel moet ik zeggen dat er door ASUS best netjes is gereageert. Uiteraard moeten ze eerst controleren of dit vanzelf is gebeurt, en niet doordat deze een tik heeft gehad oid. Dit doet iedere fabrikant. Voor mijn idee zijn ze zeker bereid je te helpen, alleen zul je er dan zelf ook iets van moeite voor moeten doen :)
Tot dusver nooit gezeur met asus gehad maar kun je je voorstellen dat als ik eerst moet betalen en dan maar moet afwachten of het goed komt mijn geld liever ergens anders in steek zie reactie winkel hierboven.
Ik zou verwachten een opmerking vervelend klant lossen we voor u op netto waarde van zo.n tablet is misschien ¤ 10 ,- neem een voorbeeld aan de Aldi dan was dit probleem niet ontstaan.
Moeite die ik genomen heb zijn de volgende:
Naar scheer en foppen , mail gestuurd aan Asus , klacht ingediend via klachtenKompas.nl review geschreven geschreven op Tweakers.nl lijkt me ruim voldoende voor een tablet van ruim ¤100,-
inmiddels Toshiba gekocht kan ook zonder ASUS
Inmiddels een email ontvangen van scheer en foppen gehad met daarin de vraag om een foto van het scherm en een foto van de aankoopbon deze zijn inmiddels verzonden
Nu maar afwachten..
En ja hoor, bericht van Scheer en Foppen: het tablet kostte ¤ 129,- en ik kan hem voor ¤224.16 laten repareren !!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie is er nu gek? En voor ¤ 58,46 kan ik hem ongerepareerd laten terugbezorgen. Dus voor de rest van mijn leven geen Asus meer en ook kom ik noooooit meer BIJ SCHEER EN FOPPEN want 1 keer gefopt vind ik meer dan genoeg, wat een waardeloos ..... bedrijf. Elke cent die je daar uitgeeft is dus zonde en garantie? Ho maar! Al met al dus nog geen 4 weken plezier gehad van dit apparaat..
Zo gauw ik tijd heb zal ik de brief nog even scannen en hier op het internet zetten.
Gewoon laten vallen, wat dat betreft doe je je naam wel eer aan.
Nee hoor ben niet zo onhandig als jij