TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point Review

Jan64nl 14 februari 2014, laatste update op 6 april 2014, 942 views

TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point

Pluspunten

• Voldoende bereik
  • Makkelijk in te stellen
  • Goede verhouding prijs/kwaliteit

Minpunten

• Kan niet staand geplaatst worden
  • Geen gigabit ingang
  • Geen 5 GHz

Beheerbaarheid Score: 3
Prima apparaat. Makkelijk in te stellen. En voor de liefhebbers met bijgeleverde module voor power over ethernet waardoor je kan volstaan met 1 kabel. Voor een heel redelijke prijs. Heb m een paar weken en de verbinding is heel stabiel. Ik heb nog geen uitval gehad.
Ik heb een ziggo router met wifi. Maar mede door de noodzakelijke plaatsing in de meterkast was het bereik niet goed genoeg voor de 1e en 2e etage. Dit access point lost dat probleem op. Ik heb nu de wifi van de ziggo router uitgezet en heb met dit acces point in heel het huis bereik.

Uiterlijk ziet er best leuk uit. Maar erg belangrijk vind ik dat niet.
Het aantal instellingen is voldoende. Hoe meer mogelijkheden, hoe ingewikkelder. En ik had behoefte aan een simpel apparaat dat doet wat het moest doen: mijn wifi bereik vergroten. Zelf mis ik de mogelijkheid om het apparaat gedurende een bepaalde periode automatisch uit te zetten. Dat heb ik nu geregeld met een gewone tijdklok.

Kortom prima keus.

• Ziggo router

Heb jij ook een TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point?