×

Help Tweakers weer winnen!

Asus VW223D Zwart Review

Assassinator 19 december 2008, laatste update op 19 december 2008, 419 views

Asus VW223D Zwart

Pluspunten

• Mooi, scherp beeld.
  • Geen defecten/rariteiten (ghosting, pixeldefecten).
  • Hele goede prijs.
  • Degelijk en strak design.

Minpunten

• Redelijke felle standaard instellingen, maar aan te passen.
  • Vervelend geplaatste aansluitingen.
  • Beetje wiebelig.

Ik kreeg vandaag eindelijk mijn eerste LCD scherm binnen! Wat een ruimte verschil, ook al is et een 22". Hij stond klaar in een simpele, maar degelijke verpakking (netjes in wat piepschuim om het stabiel te houden, kabeltjes netjes in een zakje, etc) en was simpel uit te pakken. Het aansluiten ging vervolgens wat minder soepel. De ingangen op het beeldscherm zitten in een vervelende hoek, zodat vooral de VGA kabel aansluiten een klein beetje irritant was. Reden 1 voor de Voldoende bij Bouwkwaliteit.
Na het aansluiten en het opstarten van de pc, was mijn eerste reactie: WOW, wat fel! Meteen de helderheid van 90 naar 35. Nu moet ik erbij zeggen dat dit mijn eerste LCD scherm is. Het zal dus een mix tussen een kwestie van wennen en een daadwerkelijk hoge helderheid zijn ;) Zie daar een Goed voor Contrast en helderheid.
Tuurlijk kwam daarna de echte test voor het beeldscherm: normaal gebruik (wat voor mij is: internetten, msnen en gamen). Beviel verder prima. Geen ghosting, pixeldefecten ben ik nog niet tegengekomen en zwart is ook mooi zwart en geen grijs, hoewel wit een beetje fel is. Maar dat zal wel weer een kwestie van wennen zijn ;) Rest van de kleuren ook mooi, hoewel ik moet zeggen dat de onderste rand wat helderder is dan de bovenste is. Wat me verder tijdens het gebruik opviel, is dat het beeldscherm redelijk makkelijk wiebeld als ik type bijvoorbeeld, reden 2 voor de Voldoende bij Bouwkwaliteit.
Verder is het tot nu toe een prima monitor voor een hele scherpe prijs (gekocht bij Informatique, op het moment van schrijven is dit scherm in de aanbieding). Simpel en strak design, en een simpele basic uitrusting met goede instellingsmogelijkheden, hoewel de voet niet in hoogte verstelbaar is. Geen toeters en bellen, geen fratsen, en kwalitatief degelijk. Eigenlijk alles wat je verwacht voor een monitor van deze prijs :)
Vooral voor mensen met een krap budget kan ik deze monitor van harte aanbevelen.

• NVIDIA GeForce 8800GT 512 MB
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus VW223D Zwart?