JLMS 16x48x, XJ-HD166S Review

SleutelMan 23 mei 2005, 281 views

JLMS 16x48x, XJ-HD166S

Pluspunten

• Goede transfer rates
  • mooi stil tijdens DVD kijken
  • goede mediacompabiliteit

Minpunten

• Erg hoge geluidsproductie bij rippen etc.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Ik heb deze drive aangeschaft zonder er echt iets voor over op te zoeken/vergelijken. Toch moet ik zeggen dat de prestaties me elke keer weer verbazen. De drive leest vrij makkelijk de meest uiteenlopende media en heeft absoluut geen problemen met bekraste media (een paar oude CD-RW's). Ook de transfer rate is vrij hoog, een DVD of een Audio CD rippen is snel gebeurd.

Een DVD-film kijken met deze drive is een zegen: hoewel de drive absoluut niet stil is bij het rippen hoor je er vrijwel niets meer van tijdens het kijken van een film (komt niet boven de al stille (Zalman) koeling uit). Ook het half-height idee is erg handig, het viel me pas op hoe klein die dingen waren toen ik tijdelijk even een andere CD speler in mijn kast zette. En de prijs...hoewel die destijds een stuk duurder was (ongeveer 45 euro) vind ik nog steeds dat deze drive een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Heb jij ook een JLMS 16x48x, XJ-HD166S?