Microsoft Wedge Touch

Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wedge Touch Review

Zanthr 12 februari 2014, laatste update op 16 juni 2019, 437 views Product gekocht

Microsoft Wedge Touch

Fraaie compacte muis. Prima voor gewoon 'muizen' maar niet voor gamen e.d. omdat er geen fysieke knoppen zijn.

Pluspunten

• Klein
  • Kwaliteit
  • Horizontaal en verticaal scrollen

Minpunten

• Geen feedback in scrollen
  • Linker/rechtermuisknop pakt hij soms niet

Omdat ik zowel een Surface RT en een Pro bezit, en die (maar) één USB poort heeft, is een USB muis niet echt handig. Daarom ging ik op zoek naar een mooie bluetooth muis.
Die zijn er tegenwoordig niet zoveel meer, standaard is zo'n logitech unifying receiver via USB en die zijn voor een vriendelijke prijs in genoeg soorten en maten te vinden.

Maar dat is dus geen bluetooth. Microsoft heeft zelf zo'n drie bluetooth muizen waaronder deze Wedge mouse. Hier is ook een speciale Surface editie van en die is in de kleuren van de Surface. Was mooier geweest, maar ik vind de gewone Wedge mouse ook al mooi.

Ergonomisch en praktisch zijn nu niet écht de eerste woorden waar ik aan denk bij deze muis. Maar hij is super compact en toch prettig hanteerbaar. Vergelijkbaar met de hockeypuck van de eerste iMacs. Subtiel dus. Bovendien kun je zowel horizontaal als verticaal scrollen en dat vind ik een grote pré.

De bouwkwaliteit is echt super: Als je hem uitpakt, voel je aan het gewicht dat het een degelijk muisje is. Mooie materialen (metalen zijkant, de rest mooi zwart plastic). Aan de achterkant zit een groen/rood ledje dat de status van de batterij aangeeft bij het aanzetten.

Onderop twee knopjes: Een aan/uit knop en een schuifje om het batterijcompartiment open te laten springen.

Net als met de Magic mouse van Apple registreert hij de rechtermuisklik het beste als de linkervinger niet op de muis rust. Af en toe is dit waardeloos maar je went er aan. Bij gamen is de muis dus niet bruikbaar. Ook niet omdat er geen feedback is van het scrollen. In Internet Explorer e.d. kun je het scrollen gewoon goed zien gebeuren, maar in het heetst van de strijd in een schietspel wil je niet te snel door je wapens heen scrollen.

Ik ben er vooral heel blij mee dat hij lekker klein is, maar toch goed vasthoudt tussen duim en ringvinger. Hij neemt weinig ruimte in maar is goed bruikbaar.

Heb jij ook een Microsoft Wedge Touch?