sluiten

Naar het onderzoek

QNAP TS-269L Review

vincentblauw 12 februari 2014, 1.291 views

QNAP TS-269L

Pluspunten

• Gemak van installatie

Minpunten

• Verstand nodig van IT

Kwaliteit voeding Score: 5
Deze NAS heb ik op 10-02-2014 binnen gekregen. Ik heb de NAS laten assembleren door een IT leverancier met als reden dat deze volledig werkend getest is door de leverancier.

Na binnenkomst van het pakket heb ik direct de NAS aangesloten op de stroom, internet en televisie (Samsung UE55F7000). Ook laat ik deze NAS bedienen met mijn universele Logitech Harmony One afstandsbediening.

De reden waarom ik deze NAS heb aangeschaft is dat ik deze wil gebruiken als mediacenter. Ik wil met deze NAS o.a. NZB bestanden kunnen downloaden en met XBMC kunnen afspelen op mijn TV. Ook wil ik al mijn data op kunnen slaan en deze veilig kunnen stellen op de NAS met RAID 1.

De gebruikers interface van QNAP vindt ik erg makkelijk! QNAP noemt dit QTS en deze interface is zeer gebruiksvriendelijk. Ik heb het volledige systeem nu werkend. XBMC doet het op mijn televisie, downloaden van NZB bestanden werkt, de afstandsbediening werkt en dit zijn mijn primaire wensen waar het systeem nu al aan voldoet.

De verdere mogelijkheden zijn nog veel groter en dit ga ik zeker nog met veel plezier ontdekken!

Heb jij ook een QNAP TS-269L?

Werkt het uiteindelijk ? want zelfs dat kan ik niet echt opmaken uit je review :9

Je weet dat je nas sata 300 is en je schijven sata 600.

Ze hebben hem geassembleerd zonder hem te in te stellen in een raid ? Dus alleen de hardeschijven erin gedaan ?

O-)
Uiteindelijk werkt alles en ben ik zeer tevreden!

Ze hebben de NAS wel geassembleerd met RAID 1 ingesteld, zij hebben vervolgens alles geformateerd en uitgeleverd. Dit was namelijk ook mijn vraag.

Al met al ben ik zeer tevreden!