WD My Book Essential 3.0 3TB Zwart Review

FoNnEke 12 februari 2014, 756 views

WD My Book Essential 3.0 3TB Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • niet warm
  • Veel ruimte
  • mooi design

Minpunten

• Soms wisseling in snelheid.

Mobiliteit Score: 2
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort de WD My Book Essential 3.0 3TB in gebruik, ik heb gemengde gevoelens. Het is een mooi ding, best vlot en ziet er leuk uit.
Maar toch ben ik niet altijd tevreden over de snelheid, die laat zo mee en dan toch zeker wel wat steken vallen. Dat vind ik een beetje zonde, ik dacht namelijk eerst dat dit aan het "host" systeem lag, maar heb hem ook nog een keer op wat andere systemen aangesloten en ook daar ervaar ik dat hij soms "hakkelt" en het zijn nou niet bepaalt lichte systemen.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
stabiliteit laat dus zo mee en dan wat steken vallen, het is te werken maar echt de volledige snelheid vind ik wisselvallig. Soms kopieer je met gemak in een aantal seconden wat en dat zelfde bestand kan een minuut later een halve minuut duren. Dat vind ik slordig, en als ik mijn prestaties van het systeem dan bekijk zie ik dat die echt met 2 vingers in zijn neus draait. Dus daar kan het niet meer zitten. Betrouwbaarheid daar in tegen is prima, hij is er altijd en werkt ook altijd. Niet altijd even snel dus, maar je kan er altijd bij. Ik heb hiervoor contact gehad met WD, en daar kreeg ik te horen dat ik niet als enige met dit probleem zat. En het zou in de nieuwe versie van deze schijf opgelost moeten zijn. En moet er wel bij vermelden dat dit echt zelden voorkomt! dus het is niet dat hij fulltime wisselvallig is.

Compatibiliteit:
Alleen met Windows systemen kunnen testen, maar daar werkt hij bij alle versies fatsoenlijk. Dus kan daar alleen maar over oordelen in Windows opzicht. Maar dat gedeelte is prima.

Mobiliteit:
Het is geen externe schijf om mee rond te gaan wandelen. Daar vind ik hem te log voor en kan hij denk ik ook niet zo heel goed tegen. Maar daar kan ik niet een hele goede beoordeling over geven dat is gewoon "ingeschat" door mij want hij komt mijn bureau niet af.

Geluidsproductie:
Ik heb hem staan op de plek waar ik slaap, en ik hoor hem niet eens. Dus geluidsproductie is ook prima. Heel laag, als ik met mijn oor er net niet tegen aan hang hoor je hem heel zachtjes draaien.

Warmteproductie:
De warmteproductie is naar mijn weten ook prima, het is altijd heel koud op mijn kamer dat scheelt misschien wel! maar je voelt op de behuizing zelf eigenlijk nagenoeg niets.

Prijs:
Ik vind het in prijs kwaliteit zeker een mooi ding, je betaald weinig voor veel ruimte. Daar moeten wij "Hollanders" wel gevoelig voor zijn !

Prestaties:
Prestaties zijn prima, heeft wat min puntjes maar goed wat wil je. Ik kan hem je wel aanraden want het de dingen die "negatief" zijn vind ik niet negatief genoeg om echt storend te vinden

Heb jij ook een WD My Book Essential 3.0 3TB Zwart?