Trust CR-3600 Review

vandermark 17 december 2008, laatste update op 17 december 2008, 883 views

Trust CR-3600

Pluspunten

• Veel aansluitingen

Minpunten

• Grootste deel van aansluiting via pci-bracket naar buiten en dan aan achterzijde kast aansluiten ipv op moederbord.

Een korte review:
De reden dat ik deze cardreader kocht was dat het een 5.25" versie betreft die ik goed in mijn Antec NSK6580b kan plaatsen. Deze kast heeft een 3.5 --> 5.25 slider, maar die heeft alleen schroeven aan de onderzijde: mijn 3.5" cardreader past niet.

Features: veel, usbstick, kaartlezer, firewire, 2x esata, audio I/O, video in. Echt top.

Maar.....

De volgende aansluitingen: usb stick, kaartjes, firewire, audio I?O en video in hebben aansluitkabels, die je aan de achterkant van kast moet aansluiten! Je krijgt er een PCI bracket bij met een gat erin zodat je dus vanaf de voorzijde kabels door de kast heen aan de achterzijde er uit kan leiden om daar aan de achterkant van je moederbord erin te doen... Alleen voor de esata krijg je 2 sata kabels die je intern aansluit op het mobo

Dit was voor mij niet acceptabel, ik heb het dus direct teruggestuurd.

Voor geinteresseerden: weet dat dit het geval is en bedenk of dit acceptabel is.

Ik geef de algemene beoordeling zeer slecht omdat ik van mening ben dat het een slecht product is. Prijs vindt ik daarom per definitie ook slecht. Andere delen heb ik geen mening omdat ik het product niet geprobeerd heb.

Heb jij ook een Trust CR-3600?

Je review is wel heel erg summier.
Het enige punt was je echt goed uitlicht is mij nu eigenlijk nog niet duidelijk.
Bedoel je inderdaad dat USB, audio en dergelijke niet intern aan te sluiten zijn?
Ja, dat klopt: usb (zowel de sticks als de kaartjes), audio in/uit, en firewire zitten met externe kabels: die moet je dus door de kast heen aan de achterzijde aansluiten, met de bijgeleverde kabels kun je die niet op het mobo aansluiten.

Ik ben het met je eens dat deze review erg kort is, feitelijk heb ik het product niet gebruikt. Ik denk echter dat deze 'review' wel van waarde is voor potentiele kopers.
Waardevolle review, al is hij kort. Maar dat is logisch, aan gebruik is de reviewer nooit toegekomen.

Trouwens, Trust is altijd rotzooi. En daar kan niet genoeg voor gewaarschuwd worden.

[Reactie gewijzigd door Ragger op 17 december 2008 23:37]

Ik heb inderdaad altijd een standaard afweer tegen Trust, maar dacht nu: "wat kan er fout gaan met een simpele kaartlezer?"..... ;)
Ik vind dit beoordeling wel erg zwaar. Je had dat van die externe kabels ook kunnen weten door even op de site van Trust te kijken (in de handleiding staat het). Al moet ik toegeven dat het misschien gebruikelijker is dat het intern gaat en ik kan me voorstellen dat je daar ook gewoon vanuit gaat.

Aan de andere kant kunnen die externe kabels voor sommige mensen juist een voordeel zijn. Bijv. als de interne aansluitingen al bezet zijn door de front-poorten van je kast of als je moederbord geen gestandaardiseerde interne aansluitingen heeft (sommige merk-pc's misschien).

[Reactie gewijzigd door Palomar op 18 december 2008 13:14]