Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus G 16GB Zwart Review

jandeman63 11 februari 2014, 620 views

LG Optimus G 16GB Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm.
  • Mooie telefoon.
  • Snel.
  • Niet duur.

Minpunten

• Scherm blijft als je kijkt functie werkt niet of nauwelijks.
  • Accu duur is kort.
  • geen extra hardware knop of software te activeren.
  • Bij minder licht een zeer matige camera.

Ik ben iemand die een telefoon koopt en hem niet root. Waarom niet? Nou ik kan het niet maar misschien in de toekomst?
Dit wordt dus een review door iemand die met een standaard telefoon de wereld door gaat.
Dit is niet mijn eerste kennismaking met een telefoon van LG. Ik ben begonnen met een Optimus L7 2 en die is mij zeer goed bevallen. Android is niet voor mij want het begon met een htc hd2 met android wat iemand er had opgezet. Via een desire s, een one x en de L7 2 nu de Optimus G.

Nu na 2 maanden heb ik ervaring en kan ik er wat van zeggen. Het is een hoekige telefoon maar behoorlijk dun en hij ligt prima in de hand. De afwerking is erg goed niks kraakt of piept.
Alles loopt soepel en je hebt nergens vertraging in menu`s of bij het opstarten van een app.
Het scherm is prima. Het is niet oververzadigd en kan fel genoeg voor buiten al is het nooit perfect.
Op de G zit net als de op de L7 2 de quick memo functie alleen zit er geen hardware knop voor en dat is jammer want die kun je dus ook niet als camerasluiter knop instellen. Dit brengt mij meteen op de camera en dat is echt een heel zwak punt van dit toestel. Buiten met goed licht is het prima maar binnen is het echt om te huilen. De foto`s zijn vaak wazig/onscherp en er zit een hoop ruis in.
De L7 2 heeft een betere 8 mp camera voor binnen en buiten ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Ik heb meteen bij instellen de houd het scherm aan functie aangevinkt wat op de L7 2 werkt dat perfect maar helaas werkt dit op de G niet of nauwelijks, erg jammer en je kan niks ijken voor een beter resultaat.
Tot slot de accuduur. Ik ben met de L7 2 met zijn 2450 accu heel erg verwend en deze is niet zo groot. Het valt niet mee maar ook niet tegen. Je komt de dag door en dat is het. Standby verbruikt ie veel stroom .Wifi uit, bluetooth uit, sync uit en alle besparingsfuncties aan.
Nog een vreemd probleem met de G. Als ik de telefoon s`nachts uitzet op b.v. 30% en ik start hem s`morgens weer op kan ie maar zo op 4% staan. Alleen is er niks verbruikt want de accupercentage meter gaat dan weer oplopen of hij blijft fijn op 4% staan voor een uur ook als je hem gebruikt. de spaarstand is dan geactiveerd en zet dan alles op uit en kort. echt geweldig!
Ik heb foto van dit fenomeen bijgevoegd.
Natuurlijk heb ik de telefoon een fabrieks reset gegeven maar het helpt niks
Ik heb hiervoor contact opgenomen met LG en ze ook dit verhaal en een aantal screendumps gestuurd (Met quick memo jaja) van de rare accu pieken en dalen. Resultaat? Vreselijk meneer, maar er is niks aan de hand. U moet wel alles uitzetten om een hoog accuverbruik tegen te gaan.
Ik kan nog wel even doorgaan over de correspondentie(lees slap gelul) van Lg maar in het kort komt hier op neer:
Jammer en helaas pindakaas meneer. Bij een high-end toestel hoort een hoog verbruik al gebruik je hem niet en de specs zijn niet hetzelfde als de L7 2.

Conclusie: Ondanks de ook goede eigenschappen is het exit voor deze telefoon en houd ik het bij de L7 2. Dit toestel is voor mij geheel klachten vrij.

Update 12-02-2014
Ik heb net wat foto`s gemaakt met de G en de L7 2 omdat ik al aangaf dat de camera niet best is.
Ik moet hierbij terugkomen op het feit dat ik gezegd heb dat ze buiten ongeveer even goed zijn. dit is niet waar, de L7 2 is stukken beter. Betere kleuren en een stuk scherper. Op 13 en 8 mp foto`s gemaakt maar het ziet er zonder inzoomen al niet uit. De belichting is nog aardig maar dit is geen software gevalletje volgens mij maar hardwarematig. Als iemand hier andere ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Heb jij ook een LG Optimus G 16GB Zwart?