Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart Review

EricLeNorge 11 februari 2014, 1.892 views

Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart

Pluspunten

• Accuduur. Gewicht.

Minpunten

• Kwaliteit. Snelheid. Opslagcapaciteit.

Na 3 maanden dit apparaat te hebben gebruikt, is het tijd om mijn ervaringen te delen. Het apparaat wordt gebruikt voor internetten en e-mail en is daar ook prima geschikt voor. De snelheid is niet het sterkste punt van deze Samsung Ativ Book, dus andere toepassingen zijn al snel te zwaar en te traag. In eerste instantie was ik redelijk tevreden. Accuduur is prima, bediening van toestenbord en muispad zijn ook goed, al was gebruik van "gestures"op de muis pad wel even wennen. Ben persoonlijk geen fan van Windows 8, maar gelukkig valt daar wel mee (lees: omheen) te werken.

Maar.... helaas binnen drie maanden is het apparaat al kapot gegaan. De achtergrond verlichting van het scherm doet het niet meer. :(
Vooralsnog kan ik niemand dit apparaat aanbevelen, maar wellicht dat ik hierop terugkom na reparatie/vervanging.

To be continued (maybe)...

En voor dat iedereen gaat aangeven dat dit te oppervlakkig is, als e.e.a. weer naar behoren werkt, zal ik deze review uitbreiden met meer gedetailleerde informatie.

Heb jij ook een Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart?

Al weer bijna een maand geleden.
Mag ik hieruit concluderen dat de service/support ook niet al te snel is?
Klopt, helaas. Heb pas afgelopen weekend de laptop weer kunnen ophalen. Kabeltje naar scherm is vervangen en de software is er opnieuw opgezet. Waarom ze dat laatste hebben gedaan is mij een raadsel, het lijkt mij volkomen overbodig maar het leverde weer het nodige werk op om alles opnieuw er op te zetten en in te regelen. En nu maar hopen dat het blijft werken...
Dat kabeltje is nog steeds een zwak punt bij laptops. Dat ze daar nog geen fatsoenlijke oplossing voor hebben. 8)7
tip: je HDD er uit halen voor je m opstuurt. Overigens haal ik er ook gewoon de batterij uit - heb wel eens gehoord dat ze m soms terugsturen met batterij er in (en dan heb je er 1 extra :+ nog nooit geluk trouwens)

Overigens vind ik - zoals je zelf zei - de review vrij negatief over een 'normaal', hardwarematig defect (wat je met grote waarschijnlijkheid zelf hebt veroorzaakt)
Ik bedoel niet te zeggen dat het jouw schuld is - en het zou niet moeten kunnen gebeuren met laptops, maar tsjah, dat is wel echt een van de zwakke punten van laptops, ongeacht merk of prijs
Mja, snelheid moet je ook niet verwachten van een A6-1450.

Ik moet toegeven, kwaliteit is niet de sterkste punt van Samsung (in mijn geval dan). Heb een duurdere ultrabook en raad eens. Al voor de 3e keer verstuurd ter reparatie :+

Of het kan zomaar aan de reparatiebedrijf liggen, idk.

[Reactie gewijzigd door Chris Smoove op 7 maart 2014 18:54]