Bekijk alle uitvoeringen

Samsung Galaxy S III mini Blauw Review

FoNnEke 11 februari 2014, 2.488 views

Samsung Galaxy S III mini Blauw

Pluspunten

• Mooi design
  • Lange accuduur
  • Prijs kwaliteit verhouding is goed

Minpunten

• Net wat te klein ( voor mij maar daar kies je zelf voor, want ik ben grote toestellen gewent)
  • Veel te veel voor ge´nstalleerde meuk ( Apps )
  • Met al die Apps net wat te langzaam ( Als je ze uitschakelt dan is dat helemaal weg.)

Hallo Tweakers,

Ik heb de Samsung Galaxy S3 Mini nu enige tijd in mijn bezit, maar ik kan er maar niet aan wennen. Komt misschien ook wel omdat ik een grote telefoon heb als privÚ toestel. De Samsung Galaxy S3 Mini voelt namelijk alsof ik een oude Nokia in mijn hand heb omdat deze zo klein is. Dat komt door mezelf, en zal daarop het toestel niet afrekenen verder.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit en afwerking is opzicht niet onaardig, merkt wel dat het een budget toestel is. Als je de S3 in je hand hebt, dan heb je toch een heel ander toestel in je hand. Voelt stukken sterker, en is net iets beter afgewerkt. Al met al voor die prijs prima hoor.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Staat bij mij al week of 5 aan denk ik, nooit geen problemen mee gehad. Ik moet er wel bij vermelden dat ik toen ik hem uit de doos heb gehaald 21 Apps heb uitgeschakeld om hem wat sneller en stabieler te maken. Want toen al die Apps aanstonden was hij niet voor uit te branden voor mijn gevoel. Ook dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat het een budget toestel is. Je kan geen wonderen verwachten voor de prijs die je er voor betaald.

Beeldkwaliteit opname:
Die is prima, je kan er foto's mee maken die duidelijk genoeg zijn. En ook hier, het is en blijft een budget toestel. Verwacht er geen wonderen van, maar hij is zeker niet slecht.

Featureset:
Tja, het is van Samsung. Die stoppen duidelijk genoeg veel tijd in alles wat om hun toestellen heen kan. Of het nu de budget versie is van een toestel of echt het dikste toestel wat er is, Samsung zorgt altijd wel voor veel opties en leuke "hebbe dingetjes".

Prijs:
Lage prijs, prima prijs kwaliteit verhouding.

Bereik:
Bereik is beter dan met mijn vorige toestel (HTC One X). Dus in dat opzicht werkt het toestel prima, goed bereik en internet enzovoorts gaat ook lekker snel en dat is in de omgeving van Eindhoven niet altijd met elke telefoon een gegeven.

Accuduur:
Accu is eigenlijk het punt waar ik me het meest over verbaas, die gaat zeker 2 dagen mee en ik gebruik hem echt heel veel. Dus de accuduur is echt een flinke meevaller.

Gebruiksgemak:
Het is en blijft een Samsung, werkt goed alleen veel te vele standaard Apps ge´nstalleerd. Veel van die meuk die je ( ik in ieder geval niet ) gebruikt en de telefoon wat langzaam maakt. Ik heb ze allemaal uitgeschakeld en daardoor word het toestel sneller en naar mijn idee veel beter te gebruiken.

Design:
Design is natuurlijk smaak, maar ik vind het wel een mooi toestel. Netjes en mooi afgewerkt. Ziet er gewoon netjes uit, eigenlijk zoals als altijd bij Samsung.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III mini Blauw?

Doe jezelf een plezier en installeer de CM11 custom rom van maclaw.pl!