Kingston DataTraveler Mini 3.0 32GB Blauw Review

cssgamer28 11 februari 2014, laatste update op 18 februari 2014, 1.635 views

Kingston DataTraveler Mini 3.0 32GB Blauw

Pluspunten

• Design
  • Snelheid

Minpunten

• Geen

Hallo iedereen, mijn eerste review :)

Ik heb deze gekocht om 3D films te spelen op mijn Samsung Smart TV.
In vergelijking met mijn oude HAMA 8GB usb stick deze Kingstone doet perfect. Deze is veel sneller ook met 2.0 usb port.
Met USB 3.0 14GB film schrijven gaat echt snel (helaas niet gemeten).

• Capaciteiten: 16GB, 32GB, 64GB
• Snelheid: 16GB - 70MB/s lezen, 10MB/s schrijven
• Snelheid 32GB, 64GB - 70MB/s lezen, 15MB/s schrijven
• Afmetingen: 42.33mm x 12.66mm x 5.98mm
• Operationele temperatuur: 0C tot 60C
• Opslagtemperatuur: -20C tot 85C
• Garantie/ ondersteuning: 5 jaar garantie en gratis technische ondersteuning

DataTraveler mini 3.0

De DataTraveler Mini 3.0 is beschikbaar in meerdere kleuren. Het metalen omhulsel beschermt de USB tegen beschadigingen als deze meegenomen wordt aan een sleutelhanger of in een portemonnee of tas. De USB maakt gebruik van de performance-verbeteringen die USB 3.0 te bieden heeft en is ‘backwards compatible’ met USB 2.0-poorten. De combinatie van vorm en functionaliteit maken van de DataTraveler Mini 3.0 een handige oplossing voor apparaten waarbij de USB-poorten dichtbij elkaar zitten. De flash drive heeft geen dop en is beschikbaar in capaciteiten van 16GB, 32Gb en 64GB.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Mini 3.0 32GB Blauw?

Ik heb dezelfde. Hij hangt al eenjaar aan mijn sleutelbos. Ik vreesde ook voor 't plastic oog, maar dat houdt 't prima. De stick wordt wel steeds valer en meer gedeukt. Maar werkt prima.
Volgens mij echt Kingston ipv Kingstone. :+
Vind de writesnelheden en dan vooral random wel wat teleurstellend...
Overigens is het Kingston, niet Kingstone.
Jammer dat ik geen technisch commentaar tegenkom in de reacties, alleen taalkundige ;-)
Vandaag de 16 GB versie besteld; de bedoeling is dat ik hem in mijn TBC5000 wil gaan gebruiken om uitzendingen op te nemen in usb 2 mode en deze dan snel te kunnen overschrijven naar PC via usb 3 poort. Momenteel gebeurt dat nog met een usb 2 drive.

Mijn verwachting is dat overschrijven van de 3.0 stick naar PC sneller zal gaan dan de huidige 2.0 drive.

Dat ik voor de 16 gb kies is alleen maar omdat ik het eerst wil testen alvorens voor een stick te gaan die meer capaciteit heeft.
Ik heb zowel de 16GB als de 32GB variant. Ben dik tevreden. Enige waar ik me wat zorgen over maak is het oog waarmee je 'm aan de sleutelbos hangt. Dit antraciete 'kapje' is van kunststof. Ik zou het prettiger hebben gevonden als hij helemaal uit n stuk metaal was gemaakt met daarin een oog voor de sleutelbos / lanyard.