Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

edwardo 10 februari 2014, laatste update op 30 maart 2014, 1.544 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Prachtig 5,2" scherm met dunne randen
  • Zeer snelle snapdragon 800 processor
  • 2 GB RAM
  • Leuke functies als Gast Modus en 'KnockON' functie
  • Zeer goede 3000mAh accu, ook supersnel opgeladen!
  • Goede camera met 60 fps video+
  • Ideale power en volumeknop achterkant

Minpunten

• Geheugen niet uitbreidbaar
  • Plastic achterkant

Twijfelde tussen de Nexus 5 en de LG G2. Beide zeer interessant geprijsd tijdens de "btw actie van MM, jan-14). Nexus was 330,- euro, de LG G2 388,- euro. Ik had eerst de Nexus5 online besteld en ontvangen, Prachtig toestel hoor, maar ik miste het "Wauw" gevoel bij de Nexus 5. Het Full HD scherm is best mooi, maar iets te licht (washed out). De Snapdragon 800 is snel, maar ik miste de ultieme snelheidsbeleving, ook Chrome hapert soms op de Nexus 5. De camera is verbeterd met 4.4.2, maar kan zich niet meten met andere high-end telefoons zoals de LG G2 en de accu is toch net even te zwak. Als laatste zag ik een klein beetje backlight bloeden op de Nexus 5. Met zijn stock Android had ik een perfect functionerende supersnelle smartphone willen zien, dat was de Nexus niet. Dus hop in de auto, gelukkig kon ik hem nog omruilen voor de LG G2, 60 euro bijbetalen was voor mij de moeite waard.

De LG G2 heeft een meer premium uitstraling vind ik, ligt lekker in de hand en heeft een prachtig scherm met juiste kleuren. Samsung Amoled is vaak wat overdreven en de Nexus een beetje "washed out", deze LG G2 precies goed. De LG G2 is snel, zeer snel! Gek genoeg nog sneller dan de Nexus 5, dat zie je niet alleen terug in de benchmark tests, maar ook in de praktijk. De camera behoort tot één van de beste smartphone camera's van dit moment en tot 60 fps video's maken met OIS is gewoon super.

En wat een mogelijkheden zitten er op het toestel, stiekem toch wel leuk om lekker al die functies te ontdekken en gelukkig vertraagt de LG schil niet teveel. Sterker nog, hij behoort tot de snelste toestellen van dit moment! Last but not least, de 3000 mAh accu houdt het mooi lang vol en laadt verbazingwekkend snel op! Van leeg naar vol in 2 uurtjes ofzo! (alleen met originele lader).

Ook grappig; Door op verschillende manieren te unlocken opent het toestel normaal (zie foto 1) of in Gast Modus (zie foto 2). Als ik het toestel dus even aan mijn zoon geef of iemand anders het toestel wil laten zien zonder dat deze kan rondneuzen in mijn e-mail etc dan unlock ik hem zo dat Gast Modus automatisch opent. Werkt super!

Erg handig is de functie Draadloze Opslag functie waarmee je eenvoudig via het WiFi netwerk draadloos toegang tot foto's, video's en andere bestanden op je telefoon krijgt. Je zet alles nu met één klik over naar je laptop of pc.

Hier nog een leuke review:

Meer leuke en handige tips vind je hier:

Al met al zeer blij met mijn LG G2, aanrader!

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?