Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2443BW Zwart Review

TheLunatic 16 december 2008, 964 views

Samsung Syncmaster 2443BW Zwart

Pluspunten

• Vormgeving
  • DVI [b]en[b] D-SUB kabel
  • Schermoppervlak

Minpunten

• Meegeleverde kabels zijn wat kort
  • Tiptoetsen lastig te zien en bedienen
  • Lichte voet

Omdat ik zelf houd van korte maar krachtige reviews zal ik in deze review alle punten van beoordeling kort bespreken.

Featureset
Een voet die kan draaien, kantelen, tilten en in hoogte verstelbaar is is wat mij betreft een prima voet. Misschien wat te licht qua gewicht, maar dat merk je niet bij normaal gebruik.

Kleurweergave
Het is een TN paneel, en dat zie je. Matige kijkhoek waardoor kleuren snel verkleuren. Maar dat weet je natuurlijk als je dit scherm koopt, dus geen reden om het scherm af te keuren.

Contrast en helderheid
Fabriek-af staat het scherm zo helder dat je de bedieningstoetsen niet meer kan zien, zo fel. En hij kan ook naar heel donker en het contrast is prima, niks op aan te merken dus. Omdat het zwart echter nooit zwart is geef ik hier een 'goed', geen 'zeer goed'.

Ghosting
Niks van gemerkt.

Pixeldefecten
Ik heb er geen kunnen ontdekken, maar het is ook niet makkelijk met die kleine pixeltjes.

Bouwkwaliteit en afwerking
Zoals gezegd is de voet wat licht, maar de rest is prima. De aansluitingen zijn goed bereikbaar en zitten mooi weggewerkt. Het enige wat je vervelend kan noemen is de bediening. Die gaat met tiptoetsen, dus je moet maar ergens drukken op de rand van het scherm om een toets in de drukken. In mijn kamer met matig licht kan ik namelijk de icoontjes die bij de toetsen staan onmogelijk zien.

Vormgeving
Strak, rechtlijning, zwart. Ik hou er van.

Onovertroffen denk ik. 24", 1920x1200 voor 250 euro? Geen geld.

Overall
Zeer tevreden met beide exemplaren. Ik gebruik ze voor kantoortoepassingen, dus Internet, Office en een beetje webdesign. In dat laatste geval is de kleurweergave misschien niet toereikend, maar het maakt een dermate klein deel uit van mijn werkzaamheden dat dat voor mij geen probleem is.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2443BW Zwart?

Leuk maar kort review, met "Dead Pixel Tester 2.10" kan je ook de niet makkelijke kleine pixeltjes defecten opsporen. ;)