Specificaties 6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Acer Liquid S2 Aluminium, Rood, Zwart Review

FoNnEke 10 februari 2014, 706 views

Acer Liquid S2 Aluminium, Rood, Zwart

Pluspunten

• Mooi Design
  • Snel toestel
  • Goed bereik
  • Super accu
  • Anders dan de "standaard" telefoon door geen Samsung, HTC of BB te zijn
  • Mooie headset er bij, die ook goed is in gebruik.

Minpunten

• Prijs is wat hoog
  • Iets wat weinig accessoires

Hallo Tweakers,

Ik heb nu sinds enige tijd de Acer Liquid S2 in mijn bezit. Ik heb beetje gemengde gevoelens er over, de looks zijn super! Hij voelt goed aan, ligt perfect in de hand. Maar ik kan toch niet alleen maar positief zijn, ik heb een paar kleine dingen ondervonden die ik niet kan "pikken". Soms valt mijn bereik weg, en dan geeft hij aan dat hij geen SIM meer heeft, Dit probleem heeft mijn vriendin niet ( die heeft er ook een ). Dus dit kan (en zal waarschijnlijk ook wel zo zijn) mijn SIM zijn, die is geknipt en heb een nieuwe aangevraagd bij mijn provider. Hier kom ik dus later nog op terug. En de prijs is gewoon hoog tegen over de andere (soortgelijke) toestellen. Verder kan en ga ik ook echt wel positief zijn.

Bouwkwaliteit:
Verder is de bouwkwaliteit goed, maar ook weer niet. Klinkt raar maar laat me het uitleggen, je hebt op 2 punten van de telefoon echt een los gevoel.
Hij zit dan niet los, maar als je er op drukt of iets dergelijks kraakt hij een heel klein beetje, dit is verder gewoon bedrog want hij is wel sterk en goed gebouwd.

Prijs:
De prijs daar valt wat over te zeggen, je kunt gewoon voor minder een soort gelijk toestel aanschaffen. Maar dan heb je niet iets wat andere mensen niet hebben. Wat voor mij een beetje de rede was om dit toestel aan te schaffen.
Ik wil niet mee gaan in de "Galaxy hype" ondanks dat dat ook vast wel goede toestellen zijn.

Beeldkwaliteit opname:
Als je met de camera foto's maakt of filmpjes opneemt heb je niets te klagen zitten leuke extra's ingebouwd om de leuke foto's/filmpjes te maken.

Accuduur:
De accu doet het prima, ik gebruik mijn toestel toch met enige regelmaat. Noem het maar meer dan gemiddeld. En ik kan het toestel toch zeker wel 1 dag gebruiken en als ik hem dan niet oplaad en de dag daarna wat voorzichtiger er mee om ga, haalt hij ook de avond nog wel op de dag erna. Niet slecht dacht ik zo!

Design:
Kan er kort over zijn, toestel ziet er gewoon prima uit, echt mooi afgewerkt en goed ontworpen.

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
Ik herstart mijn toestel eigenlijk elke dag wel een keer, niet omdat het moet maar meer omdat ik mezelf dat heb aangeleerd, vraag me niet waarom maar is gewoon een tik. Ik en andere om me heen ervaren dan ook geen wankele software of iets dergelijks. Alleen sommige Apps willen niet, maar dat ligt aan de apps niet aan het toestel (want andere ervaren dat met een ander toestel ook). Het enige wat ik dus tegen ben gekomen is het probleem met de SIM kaart. Dat is mijn eigen schuld dus is ook geen probleem voor iemand die dit zou aanschaffen.

Bereik:
Het bereik is ook prima! ik heb meer bereik dan met mijn Samsung Galaxy Mega. En meer dan met mijn HTC One X, niets over te klagen dus !

Overige:
Ik gebruik mijn Telefoon eigenlijk vooral in de auto, met bluetooth aan de radio geknoopt en dan muziek luisteren (via Spotify) en bellen via mijn radio.
Ook dat werkt super. Maar dat is ook niets aparts.

Dit is mijn eerste Review, graag wat opbouwende reacties dat ik er beter in kan en zal gaan worden. Bedankt!

Heb jij ook een Acer Liquid S2 Aluminium, Rood, Zwart?

Leuke review. Nog nieuwe inzichten na het toestel wat langer gebruikt te hebben?