Steelseries Siberia V2 Zwart Review

Marcello_87 8 februari 2014, laatste update op 14 oktober 2014, 1.715 views

Steelseries Siberia V2 Zwart

Pluspunten

• Audio kwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Comfort
  • Design
  • Uitschuifbare microfoon

Minpunten

• Zit strak de eerste weken

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Deze review komt uit een headset vergelijking die ik heb geschreven.

De Steelseries Siberia v2 wordt in de gaming wereld geprezen om zijn kwaliteit, de headset is dan ook verkrijgbaar in veel verschillende kleuren en special editions. De speciale feature van dit model, net als zijn voorganger, is de flexibele hoofdband die zich aanpast aan de gebruiker. Het ontwerp is minder flashy dan dat van de Kraken Pro, maar straalt nog steeds luxe uit.

Comfort
Dankzij de grote oorkussens en de flexibele hoofdband zit de headset meteen comfortabel op de meeste hoofden. Vergeleken met de andere twee modellen heeft deze de meeste ruimte voor je oren, waardoor je er nooit ongemakken aan zult ervaren. Wat wel opvalt is dat de Siberia v2, dankzij de metalen structuur, aardig wat druk uitoefent op je hoofd. Hierdoor zit de headset stevig op je hoofd, maar kan hij over langere tijd ongemakkelijk strak gaan aanvoelen. Gelukkig zeggen mensen met wat meer ervaring dat dit uiteindelijk minder wordt.

Audio
De Siberia v2 heeft me positief verrast met zijn audio kwaliteit. Out of the box klinkt de muziek heel goed voor een gaming headset en komt dan ook een stuk beter uit de test dan de Kraken Pro (zonder Razer Surround). De bas is sterk vertegenwoordigd, zelfs tot de lagere frequenties, en hoge tonen klinken ook vrij helder. De midden tonen komen iets minder naar voren maar zijn prima voor de meeste mainstream muziek. Vergeleken met de HD 439 is deze headset natuurlijk een stuk minder sterk, maar in games komt hij wel beter tot zijn recht. De sterke bas zorgt voor een intense beleving in Battlefield 4 met daarnaast de precisie in hoge tonen voor het lokaliseren van tegenstanders. Ook stemmen van andere spelers zijn helder tussen al het geweld door. Dit is dan ook waar de Siberia v2 voor ontworpen is; een intense game ervaring creŽren terwijl je tegelijk met je team/vrienden in contact blijft.

Microfoon
De microfoon in de Siberia v2 is ingebouwd in de linker speaker en kan worden uitgeschoven door eraan te trekken. De ontvanger zit net als bij de Kraken Pro aan een flexibel ijzeren verlengstuk waardoor de microfoon in elke gewenste houding gebogen kan worden. De kwaliteit was prima.

De Steelseries Siberia v2 is een geweldige gaming headset, die ook nog voldoende presteert tijdens het luisteren van muziek. De headset is tevens ook verkrijgbaar met USB aansluiting maar deze is ,net als veel kleur uitvoeringen, duurder dan de standaard witte versie. Een goede keus voor de gamer die regelmatig zijn microfoon tevoorschijn moet halen!

Heb jij ook een Steelseries Siberia V2 Zwart?

Oef het ga weg achter een tijde. Want nu spand hij wel redelijk hard rond me hoofd. wel een beetje irritant. En hij wird redelijk warm rond je oren vin ik. Me Logitech G430 had betere oor kussens von ik.
Prettig om is een wat uitgebreidere review te lezen. Ik heb vandaag deze headset aangeschaft bij de Mycom, echter bij aankomst thuis ontdekte ik dat het een 3,5mm jack aansluiting heeft. Is dit een voor of nadeel ten opzichte van de USB-variant? Ik heb deze headset toch enigsinds gekocht voor een wat beter omgevingsgeluid in FPS-games (hoewel ik natuurlijk snap dat dit wat beperkte is ten opzichte van de echt dure jongens).

Kortweg, kan ik de headset beter ruilen voor een USB-variant of is de 3,5mm in combinatie met Asus Xonar geluidskaart de beste optie?
Naar mijn mening is de analoge (3,5mm jack) aansluiting een voordeel, juist omdat je hem kunt combineren met een geluidskaart. In jouw geval zal de combinatie met je Asus Xonar dan ook de beste optie zijn.

De USB variant heeft mogelijk wel een betere stem weergave dankzij het digitale microfoon signaal. De hogere prijs is naar mijn mening de 'upgrade' niet waard.