Logitech Alto Keyboard Review

Underdog0 15 december 2008, laatste update op 15 december 2008, 679 views

Logitech Alto Keyboard

Pluspunten

• Fijn toetsenbord
  • Goed bereik
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Blokkeert intake fan
  • Geen mogelijkheden voor het aanpassen van shortcuts

Ik ben al een tijdje in het bezit van de Logitech Alto, welke ik door een studentenactie heb kunnen bemachtigen voor 50 euro, wat een erg nette prijs is naar mijns inziens.
Ik was op zoek naar een fijne ramplank voor bij mijn notebook, en dat is wat de Logitech Alto is, geen laptoptoetsen maar toetsen die stevig aanvoelen, en persoonlijk vind ik het heerlijk typen.
Het toetsenbord is draadloos en heef een goed bereik, een meter of 4-5 is makkelijk te doen, en ook een deur heeft het geen probleem mee, wellicht handig als je computer niet in dezelfde kamers als je scherm staat.De basis is zeer stabiel en brengt de notebook op een fijn werkniveau, de extra usb poorten zijn handig.
Echter als negatief ervaren heb ik dat het toetsenbord allerhande sneltoetsen heeft door middel van combinaties met de fn toets, welke niet zijn aan te passen. Het is voor mij nutteloos om wmp en IE te openen als ik winamp en chrome gebruik, de play en en next/previous knoppen werken niet in winamp, en het zou dus fijn zijn als er meer vrijheid was om dit aan te passen. Helaas wordt hier geen software voor meegeleverd en heb ik ook nog niets kunnen vinden.
Verder heeft mijn notebook de rubberen steuntjes in de hoeken zitten, wat er voor zorgt dat deze niet op het draagvlak van de Alto staan, deze is namelijk een stukje kleiner dan mijn 15.4" notebook, het resultaat is dat de intake van de fan geblokkeerd wordt, iets wat hinderlijk is maar nog niet tot serieuze problemen heeft geleid in mijn geval.
Al met al vind ik het een goed product, en in mijn geval voor een nette prijs.

Heb jij ook een Logitech Alto Keyboard?

Ik heb het eens bekeken, maar helaas staat de Alto niet bij supported.
Het installeren van Uberoptions resulteert dan ook niet in extra mogelijkheden in mijn instellingen.