Specificaties Small form factor, 5 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Obsidian 350D Window Review

interlude 8 februari 2014, laatste update op 17 maart 2014, 1.167 views

Corsair Obsidian 350D Window

Pluspunten

• Zeer strakke kast zonder teveel blingbling, De window is optioneel ik heb hem wel ik vind de window erg mooi je ziet al je hardware in de kast en dat is precies wat ik gaaf vind.
  • Verder pluspunten
  • Voorpanel is gemaakt van aluminium ziet er super strak uit
  • Ondanks de voorpanel strak is hebben ze wel aan koeling gedacht ( rand rondom de voorpanel)
  • Er past redelijk veel hardware in
  • Compacte bouw
  • Dustfilters!!!!!!!!!!!!!

Minpunten

• Overal zit netjes een dustfilter behalve aan de bovenkant wat erg jammer is
  • Ondanks ik zuinig met de Window omging zaten er gauw krasjes op
  • Had graag een 2,5'' SSD mount gezien aan het backplate zeg maar

Inbouwmogelijkheden
Inbouwmogelijkheden zijn prima, Alles van mijn ATX build past hier makkelijk in (Uiteraard heb ik een andere moederbord ), Wel lever ik in op opslaggeheugen want ik heb een 2x5,25'' fan controller in de kast waardoor ik geen HDD meer kan plaatsen in de cage maar daar heb ik een oplossing voor:D.

Installatie verliep makkelijk, ik hoefde niet eens afstandsbusjes te plaatsen voor het moederbord verder is alles zonder tools.

Modbaarheid
Ik heb zeer mooie 350D mods gezien dus modbaarheid is er zeker, Sommige mensen veranderen de aluminium panel in een koperen panel, dit is niet erg moeilijk want het aluminium zet er opgeplakt met lijm.

voorbeeld van de Panel mod: ''niet mijn smaak maargoed''
Het is zeker geen goedkope kast dat is een feit, Ik ben nogal een Corsair fanboy dus ik heb er zelf niet veel over getwijfeld. Als de prijs zou zakken denk ik dat de doelgroep wel vergroot en Corsair meer zou verkopen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Hier heb ik niet veel over te klagen. het is precies wat ik wou mooi afgewerkt, behuizing is gevoelig voor vingervlekken het was tof geweest als Corsair een doekje erbij zou geven als extra, Ook vind ik de Corsair logo aan de voorpanel wel mooi maar had beter gekund.

Wat bedoel ik met een strakke kast?:
ik vind de kast echt supermooi afgewerkt, het is een strak model maar er is ruimte zat om te tweaken.

Een foto van de voorkant met de Fan controller: ''foto krijg ik niet recht''

Zoals je ziet past er ook zat hardware in, Mijn SSD/HDD 2,5'' zitten achter de backplate vastgetaped, Ik zou er zelfs nog een maar 3,5'' schrijven kwijt in kunnen, ook zou een tweede videokaart zonder problemen passen.
Let niet op mijn slordige kamer :P

Mocht je nog iets willen weten, of gewoon een vraag hebben laat het dan weten! :*)

Heb jij ook een Corsair Obsidian 350D Window?

Stoffilter bovenin is van ondergeschikt belang lijkt mij, zal toch vaak/altijd als outtake worden gebruikt en dan is stof niet zo'n groot punt als bij je fans aan de voorkant wat vaak een intake is voor koele lucht...

Desalniettemin, overal een stoffiltertje is wel zo netjes en mag best verwacht worden bij kasten in een dergelijke (prijs)categorie.
als de computer uitstaat kan er alsnog stof inkomen. Dat klinkt natuurlijk pietluttig, maar je koopt natuurlijk geen kast met stoffilters als er alsnog stof in kan komen
Ik had daar graag een dustfilter gezien omdat mijn kamer behoorlijk stoffig is, Alle stof valt dus rechtstreeks de kast in. Nu heb ik zelf een dustfilter gemaakt want vaker mijn kamer stofzuigen is ook zo gedoe he :D