Specificaties 550W (80 Plus Gold), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair CS550M Review

JaHa 7 februari 2014, 864 views

Corsair CS550M

Pluspunten

• semi modulair systeem
  • weinig geluid
  • 80+ gold certificaat

Minpunten

• lange moederbord kabels 2x12 en 2x4
  • SATA kabels waarmee je geen SSD's kunt stapelen.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 2
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Alles zit netjes in de doos verpakt.
- 1stuks 2x3 -> bandkabel met 2 SATA connectoren (45,10,10cm uit elkaar)
- 1stuks 2x3 -> bandkabel met 3 SATA connectoren (45,10,10,10cm uit elkaar)
- 1stuks 2x3 -> bandkabel met 4 MOLEX connectoren (45,10,10,10,10cm uit elkaar
- 1stuks 2x4 -> bandkabel met 2x (2x3+1x2) connectoren (60,10cm uit elkaar)
- 1stuks MOLEX naar 1x4 floppy

Wat mij direct opviel was de lengte van de 2x12 en 2x4 kabels en dat de 2x12 nogal stug is. Ik heb een midi-tower gekocht met een micro-ATX bord dan heb je deze lengte niet nodig. Uiteindelijk viel het weg werken van de 2x12 en 2x4 nog wel mee.

Wat ik vreemd vond was dat de 2x4 deelbaar was in 2x (2x2) maar dat de bandkabels (1x4 aders) niet netjes naar de 2x2 gingen maar de onderste of bovenste rij pinnen. Dit betekend dat als alleen maar 2x2 nodig hebt je de bandkabels ook moet splitsen dat ziet er niet uit.

De SATA voedingskabel zijn bandkabels met bandkabel connectors die direct op de kabel kunt knijpen. Aangezien ik 2 SSD's direct boven elkaar heb in een 3,5" bracket past dit absoluut niet. Ik heb dus 1 connector van de kabel los gehaald en deze op 1cm van de andere er weer opgezet. (Hier heb je wel een speciale dog-tool voor nodig om de kabel goed in de mesjes te drukken voor een goede verbinding met de kabel. Met een tang en/of schroevendraaier lukt dit echt niet en beschadig je de kabel en connector)

Bij de kabel met de MOLEX connectoren komen de draden recht achter uit de connector waardoor je wel makkelijk kunt stapelen.

De voeding geeft een nette stabiele spanning, produceert erg weinig geluid en heeft een 80+ GOLD certificaat maar dat is natuurlijk moeilijk te controleren of dat ook wordt gehaald.

Heb jij ook een Corsair CS550M?