Corsair Vengeance M65 Performance Zwart

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M65 Performance Zwart Review

JoostWS 6 februari 2014, 1.709 views

Corsair Vengeance M65 Performance Zwart

Pluspunten

• De knoppen zijn makkelijk in te stellen met de goede software van Corsair.
  • Het gewicht van de muis is makkelijk aan te passen.
  • Het materiaal waar de muis van is gemaakt voelt erg stevig, niet zwaar maar wel comfortabel.

Minpunten

• De knoppen zijn er gemakkelijk in te drukken en het duurt even voor dat is gewend.

Ik heb de Corsair M65 nu een aantal weken en ben er erg tevreden mee. De software om de instelbare knoppen mee in te stellen is erg handig en ik gebruik het elke dag. Ik gebruik de muis voor school en voor gamen en door de instelbare DPI is het voor beiden erg handig, ik heb ook een aantal van de instelbare knoppen aangepast waardoor het gamen en het schoolwerk makkelijker is. In de Corsair software kan je ook instellen dat een bepaald profiel van ingestelde knoppen word geactiveerd zodra er een bepaald programma word gestart. Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat mijn profiel "gaming" word geactiveerd zodra ik een van mijn spellen open. ik kan me ook voorstellen dat dit voor dingen zoals het bewerken van afbeeldingen of videos erg handig kan zijn. Ik heb maar 2 dingen aan de muis op te merken: ik heb grote handen en heb niet veel ruimte om mijn pink op de rusten. En ten tweede zijn de knoppen erg makkelijk in te drukken, soms te gemakkelijk. ik heb bijvoorbeeld een aantal keren gehad dat ik mijn hand op mijn muis liet rusten terwijl ik een kort filmpje keek en dan drukte ik per ongeluk de rechtermuisknop in. Maar dit probleem heb ik alleen als ik mijn gehele hand op de muis lat rusten en dat is meestal niet het geval als je ergens mee bezig bent. Dus dit is geen enorm negatief punt. Ik persoonlijk vind het een erg prettige muis en vind het het geld waard.

Heb jij ook een Corsair Vengeance M65 Performance Zwart?

Ik had de voorloper van deze, de M60, en na bijna twee jaar trouwe dienst was het op en dag rats! door m'n muismat heen ermee - de voetjes afgesleten.. Tot mn blijde verassing was de reactie van de winkel dat ik mijn geld terug kon krijgen - top! Helaas hadden zij niet de RAT 7 die ik op t oog had in het assortiment, dus elders deze aangeschaft maar dat bleek een dwaze keus, dus terug naar Corsair, en érg tevreden ermee.
Goed besteed geld!

De knoppen zijn inderdaad 'triggerhappy' maar dat went snel. Het scrollwiel is wat mij betreft perfect geplaatst en is niet te snel of te stroef maar net goed.

[Reactie gewijzigd door gossy op 22 maart 2014 17:02]

de knoppen die zijn triggerhappy maar als je daarvoor een razer muis hebt gebruikt is niks meer echt triggerhappy