Asus The New PadFone + Station Zwart Review

bk1992 5 februari 2014, 570 views

Asus The New PadFone + Station Zwart

Pluspunten

• Binnen 5 seconde omgezet in een tablet met grote accu-duur
  • Erg snel
  • Mooi 5" Full HD scherm (heerlijk gamen)
  • Goede camera met veel opties

Minpunten

• Slechte WiFi-ontvangst
  • Erg groot
  • Onoverzichtelijke interface met veel crapware
  • momenteel nog erg duur

Heb deze telefoon een paar dagen in mijn bezit gehad.

Als eerste zal ik beginnen over de eigenschap die deze mobiel onderscheidt van anderen, namelijk het ombouwen tot tablet.
Het ombouwen gaat heel simpel door de telefoon in de tablet te schuiven.
De eerste keer erin schuiven was ik bang dat er krasjes zouden ontstaan, aangezien het glas over het plastic schuift, maar tot nu toe geen beschadigingen.
Hierna zit de telefoon vrij stevig vast, zelfs op zijn kop blijft de telefoon zitten.
De tablet schakelt direct in en je kunt verder werken waar je gebleven was op je telefoon.
Helaas krijg je buiten de extra accu-duur geen verbeterde features (zoals bijvoorbeeld een betere WiFi-ontvangst, waar ik nog op terug kom).

De mobiel is vrij strak vormgegeven, zoals de meeste fabrikanten aanhouden tegenwoordig, het "apple design".
Ik vond het 5" scherm toch wel echt heel erg groot, ook al is hij vrij dun.
Met een spijkerbroek aan voel je hem toch altijd aanwezig in je zak en voorover bukken is bijna niet meer mogelijk (en dan heb ik er nog niet eens een hoesje om).
Ik weet niet hoe het kan, maar bij de Nexus 5 had ik hier toch minder last van.

De interface van de Asus skin vond ik niet een verbetering t.o.v. mijn Sony skin.
Het lijkt een stuk drukker en het koste me even tijd voor ik door had waar ik alles kon vinden.
Ook bij de camera merkte ik op dat er erg veel functies waren.
Helaas ben ik niet zo'n foto-fanaat dus erg veel gebruik heb ik er niet van gemaakt, maar de foto's op standaard-instellingen waren in ieder geval van goede kwaliteit.

Ondanks al deze bloatware werkt de mobiel nog erg soepel, de Snapdragon 800 doet goed zijn werk. Ook internetten gaat zonder problemen als je 's avonds in de tablet-vorm achter de tv wilt tweaken. Het enige nadeel vond ik de slechte WiFi ontvangst. Ik had niet verwacht dat het nog slechter dan mijn Xperia T kon, maar toch wel.
Waar mijn laptop 4 van de 5 streepjes heeft, heeft mijn Asus 1 a 2 van de 5.
Ik hoopte dat in de tablet nog een betere antenne zat, maar ik geloof niet dat dit het geval is.

De accu is niet van uitzonderlijke kwaliteit, maar goed genoeg om het de hele dag vol te houden op middelmatig/zwaar gebruik.
In de tablet-vorm kun je op energie-zuinige mode ongeveer 6-8 uur series kijken/internetten.

Mijn visie: Leuk speeltje, maar te groot voor als mobiel te gebruiken. Handig dat hij ook te gebruiken is als tablet, maar als 6" mobiel is dit bijna overbodig.
De huidige prijs van 700 euro vind ik nog te veel, ik schat hem op een waarde van 500 euro.

Heb jij ook een Asus The New PadFone + Station Zwart?

Reviews door de redactie

"Erg groot, te groot imho"

hmpf......