Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53SV-S1827V Review

bk1992 5 februari 2014, laatste update op 5 februari 2014, 193 views

Asus N53SV-S1827V

Pluspunten

• mooi full-hd scherm
  • redelijke videokaart (games al LOL gaan makkelijk op hoogste settings)
  • grote snelle HDD (al vervang ik mijne wel door een SSD)
  • met 6 gb geheugen kun je alle programma's en tabbladen tegenlijk open laten staan
  • geluid gaat echt hard met nog behoorlijke kwaliteit (de bijgeleverde geluidsmodifier van B&O zou ik wel eraf gooien, want die is crap)

Minpunten

• grote omlijsting om het scherm, waardoor het scherm zelf wel 15,6" is, maar de laptop zelf bijna ter grootte van een 17" is..
  • omlijsting van het beeldscherm is erg krasgevoelig
  • batterij gaat in besparende mode maar max 3uur mee
  • toetsenbord veert een beetje mee als je te "hard" typt
  • vrij zwaar

Heb deze laptop anderhalf jaar in bezit gehad.
Gekocht als demo model bij coolblue met kapotte pixel.

Ik wilde graag een 15,6" scherm met full HD. Daar waren toentertijd nog niet veel modellen van, daarom was ik blij dat deze in de aanbieding was.
Helaas heeft het scherm echter zo'n brede omlijsting dat hij bijna de grootte heeft van een 17,3" laptop.
Daarnaast is het gewicht ook even hoog als de gemiddelde 17,3".

De prestaties zijn uitstekend.
De cpu kan alles makkelijk aan, zelfs op de energie-besparende stand met max 25% gebruik.
Ook de video-kaart is scoort ruim-voldoende voor een niet veel gamende gebruiker.
6 Gb vind ikzelf nog ruim voldoende, echter als je VMware gebruikt is het toch echt te weinig.

Het design is fraai ontworpen, met de nadruk op de B&O speakers.
Ik ben altijd heilig met de laptop omgegaan, maar desondanks heb ik toch krasjes gekregen op de omlijsting van het beeldscherm.
Geen idee hoe ze ontstaan zijn, maar het is iig met weinig moeite gebeurt.

Voor de prijs waar ik hem voor gekregen heb (540 euro) vind ik hem zeker een geschikte aanoop, maar voor de originele verkoopprijs (900+) zou ik hem niet aanraden.

Ik ben overgestapt naar een lichtere laptop, omdat de ruime 3 kg meeslepen iedere dag toch te veel van het goede voor mij was.

Heb jij ook een Asus N53SV-S1827V?