Specificaties 5.1-kanaals met 50W versterker en 5x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz NR1504 zilver Review

hydex 5 februari 2014, laatste update op 6 februari 2014, 2.242 views

Marantz NR1504 zilver

Pluspunten

• 1.Prijs en kwaliteit is goed
  • 2.Compact formaat
  • 3.Veel aansluitmogelijkheden HDMI
  • 4. Veel mogelijkheden (airplay, DLMA
  • 4.Degelijk
  • 5.Eenvoudig te bedienen en in te stellen.

Minpunten

• 1. TV-Interface is op vormgevingsgebied sterk verouderd
  • 2. Afstandbediening werkt alleen met AC-receiver, gezien de functie (samenwerking met andere apparaten) zou je verwachten dat er meer universeel gedacht zou worden. '

Geluidskwaliteit Score: 4
De reden dat ik dit apparaat heb gekocht heeft te maken met het feit dat hij veel compacter is dan de concurrerende receivers. Daarnaast biedt het apparaat een uitgebreide set van features die niet onderdoet aan de concurrentie. Het design met de afgeronde hoeken sprak mij aan. En het apparaat was in de aanbieding voor 309, euro. Marantz is een goed merk waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar vrienden van mij wel en die zijn zeer te spreken over Marantz.

Inmiddels heb ik het product enkele dagen in bezit. In de verpakking zat een afstandsbediening, een microfoon om de boxen mee in te stellen, een simpele handleiding met een cd waar een uitgebreide handleiding op staat en een set met stickers die geplakt kunnen worden op kabels om deze later te kunnen identificeren. De kast zelf voelt degelijk aan even als de grote draaiknoppen die veel weerstand bieden bij het draaien wat er voor zorgt dat je heel precies het geluid kan instellen. Ik mistte de hdmi kabel, deze wordt standaard niet bijgeleverd.

Wanneer de Marantz aangezet wordt komt een zeer simpel (kwa vormgeving jaren 80) instellingen menu die op een overzichtelijke wijze hulp bied bij het aansluiten van alle aparaten. Prima!.

Toen ik mijn media-center (windows 7) opstartte werd deze direct herkent en het beeld en geluid via de HDMI (moest ik nog wel enablen in de bios van de mediacenter) wordt goed doorgegeven. Ik werd verrast dat het DLNA van de receiver herkent werd door windows. Wanneer ik muziek wilde afspelen verscheen automatisch de optie (via Marantz 1504) wanneer die optie gekozen werd sprong het beeld direct over naar de marantz die de muziek via zjin eigen interface ging afspelen.

Uiteindelijk mijn oude logitec harmony 555 afstandbediening ingesteld, ook deze herkende de Marantz direct en tot nu toe geen problemen ondervonden.

Het geluid is goed. 50Wat vermogen lijkt niet veel, maar op 70% volume doet het al pijn aan mijn oren dus prima!.

Kortom de eerste indruk is goed.

Heb jij ook een Marantz NR1504 zilver?

Hallo,
In hoeverre maak je veel gebruik van onscreen menu?
Hoe vlot zijn de online functies zoals internetradio spotify en airplay?
gr
Cedric
On screen menu gebruik ik zelden. Ook de internetradio niet. Spotify en airplay werken snel en goed. Op het moment dat je airplay start wordt de albumhoes in de jaren 80 interface op je tv getoond. Iets wat ik verder niet gebruik want ik gebruik de interface van de iPad. Dus op zich is de verouderde interface voor dagelijks gebruik niet erg. Maar wel een min punt gezien het verdere mooie product