EFW 8305 Superflat Review

van D 5 februari 2014, laatste update op 7 augustus 2017, 1.220 views

EFW 8305 Superflat (Product gekocht)

Nadat de tv eenmaal hangt ziet het er strak uit. Je ziet vanaf de zijkant de beugel nauwelijks. Precies waar ik hem voor gekocht heb.Kortom voor het geld heb je een prima beugel.

Pluspunten

• De prijs.
  • Tv plat aan de muur.
  • Na ophangen nog horizontaal te positioneren.
  • Uitgebreide selectie schroeven en ringen bijgeleverd.
  • Waterpas in de beugel.

Minpunten

• Niet duidelijk te zien of de tv goed is bevestigd.
  • Vier ophangschroeven lijkt wat weinig vanwege lichte kromming in het midden van de plaat.

Na het aanschaffen van mijn nieuwe tv wilde ik deze aan de muur. Bij het kijken naar muurbeugels viel de Vogels EFW 8305 Superflat mij gelijk op vanwege de prijs en het feit dat deze zorgt dat de tv strak aan de muur komt. Na wat op internet te hebben gelezen en de video’s van Vogels op Youtube te hebben bekeken ben ik er een gaan halen bij de BCC. Aangekomen heb ik het demomodel nog even bekeken en na nog 10% korting te hebben gekregen ging ik met de, beste zware, doos naar huis.

De inhoud van de doos:
- Allerlei soorten schroeven en ringen voor meerdere tv types.
- De beugel, eigenlijk twee metalen latten.
- Twee houders voor achterop de tv (deden mij denken aan ruitenwissers.
- Een waterpas.
- De meertalige installatiehandleiding.
- Inbussleuteltje, voor het vastzetten van de twee onderdelen van de beugel.

Aanbrengen

De twee houders dienen eerst vastgeschroefd te worden op de achterkant van de tv. Deze kan je nog iets in hoogte stellen omdat hierin oogjes zitten. Vervolgens kan je hier zwart plastic hoesjes op klikken om het netjes af te werken. Dan knip je de twee koorden waarmee je de klemmen opentrekt korter (niet langer dan de hoogte van je tv). De beugel zelf bestaat uit twee onderdelen die aan elkaar worden geschroefd. Vervolgens klik je de waterpas hierin om vervolgens de beugel tegen de muur te houden en de vier ophang punten af te tekenen. Na het boren van gaten hang je de beugel op met de vier meegeleverde pluggen en schroeven.

Ophangen

Het ophangen vond ik vrij lastig. Misschien ben ik gewoon onhandig maar er zijn nog al wat punten waar je op moet letten en zo strak op de muur heb je bijna geen zicht en bewegingsruimte. En hoe zwaarder je tv is hoe lastiger het ophangen zal zijn. Ik raad het daarom ook aan om het ophangen met twee personen te doen.

Edit: na de tv een aantal keer er af gehaald te hebben werd het voor mij gemakkelijker om hem er op en af te halen :).

De drie punten waar je op moet letten:
- Het open trekken van de klemmen d.m.v. de twee plastic koorden.
- Zorg dat de twee uitstekende pennen op de beugel leunen.
- De tv strak tegen de muur houdt terwijl je van boven naar onder er in hangt.
Als de tv goed aan de beugel hangt hoor je een klik.

Edit: inmiddels een andere tv, de LG OLED55B6V. Hier is deze beugel ook prima voor geschikt.

Heb jij ook een EFW 8305 Superflat?

Deze review is van even geleden maar toch wil ik je bedanken.
Vooral over het naderhand nog horizontaal kunnen aanpassen :)
Graag gedaan. Dank voor je reactie :) .