Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MX395 Review

webd 4 februari 2014, 1.197 views

Canon Pixma MX395

Pluspunten

• prijs
  • uitgebreide mogelijkheden
  • Compleet met OCR-software (t.w. My Image Garden)

Minpunten

• usb kabel ontbreekt (voor aansluiting naar pc)
  • gebruiksvriendelijkheid van de software heel veel beter

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Goedkope printer, met erg veel mogelijkheden en helaas enkel een usb-aansluiting.

Een paar uur geleden geinstalleerd en nu mijn eerste bevindingen.

Tijdens het verwijderen van tape en beschermingsmateriaal zag ik duidelijk inktrestanten op de 'kussentjes' die zich bevinden onder de inktcartridges, die nog moesten worden geinstalleerd (zie afbeelding 3). Printer gekocht bij Norrod. Erg vreemd, maar vooralsnog geen defecten of iets opgemerkt.

Scannen:
De instellingen van de software zijn niet allemaal even duidelijk, maar als dat erop zit, werkt het allemaal prima. Een dialoogscherm maakt het mogelijk om eventueel dubbelzijdige pagina's te scannen naar één .pdf-document. Voor enkelzijdige documenten kan dit zonder dialoogscherm. Onder de meegeleverde software bevindt zich My Image Garden, voor tekstherkenning.
Scans zijn wat mij betreft van prima kwaliteit.

Printen:
Qua printkwaliteit is het duidelijk een inktjet. Oordeel zelf. Foto's zijn even snel met mn mobiel gemaakt en niet geweldig, maar hopelijk duidelijk genoeg. Op de foto's lijkt de tekst grijs, maar is daadwerkelijk zwart.Verder maakt het doorladen van het papier wat geluid. Het printen zelf is vrij stil. Wat mij betreft volstaat de kwaliteit, voor het printen van documenten voor eigen gebruik.

Voor deze prijs kan je naar mijn idee onmogelijk meer verwachten.

Heb jij ook een Canon Pixma MX395?