TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender startset TL-WPA4220KIT Review

whigga 4 februari 2014, 3.107 views

TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender startset TL-WPA4220KIT

Pluspunten

• Kleine behuizing
  • Heel eenvoudige installatie
  • prima signaal en snelheid
  • Prima prijs

Minpunten

• Licht snelheidsverlies (maar dat weet je vooraf)

Beheerbaarheid Score: 5
So far so good!

Gisteren geinstalleerd. Echt heel eenvoudig plug & play! Adapter naast de router in het stopcontact verbonden middels bijgeleverde LAN-kabeltje. Extender in stopcontact in de kamer waar m'n wifi signaal zwak was. Druk op 'pair' knop en voila: de verbinding is nu op alle apparaten volle bak 5 streepjes, waar deze hiervoor 1 of 2 streepjes was (laptop & tablet) en soms helemal niet (mobiel).

Clonen van huidige netwerk (waardoor je niet dus switch tussen m'n ziggo en het powerline netwerk) ging foutloos met 1 druk op de knop.

De adapter en extender zitten op verschillende groepen, dus qua snelheid lever je wel in, maar tot dusverre zeker niet dusdanig dat het mijn beoordeling beinvloed. Ik heb de metingen nog niet vergeleken.

• Sony Vaio SVS1513M1E
  • iPhone 4
  • iPhone 5
  • Galaxy SII I9100
  • Galaxy Tab 10.1

Heb jij ook een TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender startset TL-WPA4220KIT?

hoeveel snelheid hield je ongeveer over?
Heb zo'n 25-35% verlies.

Nota bene, dit is gemeten met de wifi, zowel bij de bron als bij de adapter (ik gebruik geen LAN kabels).