Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

AOC g2460Pqu Zwart Review

mspeedline 4 februari 2014, 535 views

AOC g2460Pqu Zwart

Pluspunten

• • Gebouwd van aluminium
  • • Makkelijk rol-systeem voor het verhogen / verlagen van het beeldscherm
  • • Makkelijk draai-systeem voor het kantelen / draaien van het beeldscherm
  • • Gebruiksvriendelijk menu voor instellingen
  • • Ingebouwde voeding
  • • Usb hub

Minpunten

• • Slecht geluid speakers

Unboxing
De monitor werd in een grote doos aangeleverd. Na het unboxen hoefde ik alleen de voet te monteren met het beeldscherm. In de doos zaten: Voet, voetsteun, beeldscherm, 1 VGA, 1 DVI, 1 audio-kabel, 1 USB en 1 een stroomkabel en een kabelgeleider die gemakkelijk te monteren was. De handleiding en benodigde software werden meegeleverd op een bijkomend schijfje.

Uiterlijk
De AOC g2460Pqu ziet er strak uit met een mat zwarte rand, die ik persoonlijk erg mooi vind. Wat betreft het formaat: 24 inch is naar mijn mening precies goed voor een PC-monitor, ik had eerste een 18,5 inch LG monitor, het is wel een groot verschil net deze, maar daar wen je snel aan. Het scherm past nog maar net op mijn bureau, ik heb niet zo'n groot bureau, maar hij past perfect. Niet alleen voor gamen maar ook voor "Professioneel" gebruik voldoet het scherm prima: Het scherm is gemakkelijk te verstellen (naar verhogen / verlagen & draaien / kantelen), bij het verstellen blijft het scherm stevig aanvoelen door de aluminium behuizing. De zijkant aan de USB-poort aan de zijkant kan gemakkelijk gebruikt worden om je smartphone e.d. op te laden.

Gamen / Gebruik
Ik PC game veel en ik vind dit beeldscherm echt perfect hiervoor. Ik speel bijvoorbeeld Battlefield 4 op de hoogste grafische instellingen en het ziet er echt prachtig uit. Het speelt ontzettend lekker op een scherm met 144 Hetz & 1ms reactietijd.
Door de vele aansluitingen aan de achterkant wil ik binnenkort ook een PS4 aansluiten aan de achterkant.

De AOC g2460Pqu is een prima gaming monitor, ziet er mooi uit en is prettig in het dagelijks gebruik. Ook tijdens de langere gamesessies blijft het fijn om naar dit scherm te kijken. Dit scherm voldoet boven mijn verwachtingen. Ik raad dit scherm aan voor iedereen die op zoek is naar een gaming monitor. Het is je geld zeker waard!

Heb jij ook een AOC g2460Pqu Zwart?

Hoe zijn de kijkhoeken en de kleurweergave van dit scherm? Het is een TNpaneel, vaak laten die te wensen over.
Het is niet dat de kleuren er van af spatten.
De kijkhoek valt mee: hij is beter dan ik verwachte en beter anderen schermen die ik heb. Echter zie je wel duidelijk dat de kleuren en het contrast minder worden als je schuin voor het scherm zit.