Yarvik Ingenia X1 Zwart

Specificaties 5,3" • 960x540 • 4GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Yarvik Ingenia X1 Zwart Review

dimitrikoops100Newbie 2 februari 2014, 465 views

Yarvik Ingenia X1 Zwart

Pluspunten

• Omdat de telefoon een resolutie heeft van 540P heeft de processor het makkelijk ondanks dat het 1Ghz processor heeft.
  • Dubbele simkaart

Minpunten

• Resolutie: 960*540, scherm had ook helderder gemogen

Yarvik ingenia x1: Gelukt?
Yarvik staat bekend om zijn goede tablets,maar telefoon? Ja Yarvik bracht zij eerste 2 'smartphones' uit maar zijn het wel smartphones? Even de specs:
Beeld: 5.3 inch QHD (960*540 pixels)
Cpu: Cortex A9
Gpu: PowerVR SGX531
Geheugen: 1Gb Ram, 4Gb Rom
Camera: 8MP

Beeldkwaliteit: Kon beter
een telefoon van 5.3 inch is zeker niet klein alleen de resolutie van 960*540 past er niet echt bij. Het eerste wat opvalt is dat een laag contrast heeft en geen super helderheid, maar 200 euro, wat verwacht je? Het geen scherm van een Samsung galaxy Note 3 dat staat vast maar ze hadden de telefoon ook wel iets beter kwa beels kwaliteit kunnen maken, volgende keer meschien 720P?1080P?1440P? Als je de prijs 200 euro vergelijkt met het scherm is het GOED. Ik zelf heb ook 1 Note 3 en heb hem eerlijk vergeleken

processor: Geen Qualcomm Snapdragon 805.
Tuurlijk niet, deze telefoon is 200 euro ze hebben er een simpele Cortex A9 in gedaan die draait op 1000 mhz ( 1Ghz), niet erg snel zou je denken maar omdat het scherm geen 720P,1080P is het draait hij soepel op
Android 4.0.4 Icecream sandwich. Met de Cyanogenmod heb ik hen geüpgraded naar Android 4.4 KitKat.

Camera: goed, geen top-of-the-line
De 8MP camera van de smartphone is goed, maar niet zoals de 13MP camera van de Note 3, ook niet zo goed ala ik de camera van de Note 3 op 8MP zet dan is die nog beter dan die van de Yarik. Maar voor 200 euro is hij eigenlijk de beste camera die je kunt krijgen zelfs beter als de telefoons van 400 euro.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden ovet de Smartphone. Ook al is het 1 van de eerste yarik telefoons kwam ik GEEN kinderziektes (beginnersfoutjes) tegen.
Ben jij opzoek naar een grote goedkope smartphone die snel, goed aanvloelt, heel betrouwbaar en waar je een paar mooie kiekjes mee kan maken? Dan is deze telefoon zeker wat voor jou? Www.yarvikshop.nl
Mvg,
Dimitrk

Heb jij ook een Yarvik Ingenia X1 Zwart?

Enkel leuk als je een grotere telefoon opteert, maar als je genoegen kan nemen met 4,5" is de Moto G een betere koop. Goedkoper, beter scherm, snellere processor en Kit Kat zonder gedoe.
Vergeten om te zeggen in de revieuw dat het een dubelle simkaart heeft, zeker een voordeel mey zakelijk/prive, maar gewoon, nee
Welke versie van cyanogenmod heb je precies gebruikt, ik zoek er namelijk ook een voor mijn x1. Zou graag de meest recente en stabiele willen :)
Hij werkt biet meer maar ik had de allereerste versie van cyanogenmod en dat werkte, maar met nieuwe volgens mij niet, niet herkend waarschijnlijk,
groetjes