Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition Review

GREG_NL 12 december 2008, 2.208 views

Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition

Pluspunten

• 'Idle' is hij trouwens slechts zo'n 53 graden en wanneer ik uit GTA IV kom is hij zo'n 10 graden warmer, maar that's it! Ik vreesde (had ik op internet gelezen) dat dit veel warmer zou zijn, maar dat is in mijn geval dus niet zo.

Minpunten

• Het enige nadeel dat ik dus kan verzinnen is de geluidsproductie. Maar dan zet ik het geluid van de Game wel wat harder, dan heb ik daar ook geen last meer van.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Een erg goede kaart, al is hij wat luidruchtiger dan ik hoopte.

Ik heb hem gekocht als vervanger voor een GeForce 7900GTX in m'n Dell Dimension 9200 (van +- 2 jaar oud). Die Dimension heeft een voeding van 'slechts' 375W en Club3D geeft aan dat je voor de HD4870 een voeding van minimaal 400W moet hebben. Maar na wat zoeken op het internet leek het toch makkelijk te moeten kunnen en heb ik het risico maar genomen dat ik ook weer naar een andere voeding zou moeten gaan zoeken. Maar dit blijkt dus niet nodig :)

Ik heb de kaart vooral gekocht om GTA IV goed te kunnen spelen, want dat trok die oude 7900GTX (512MB) niet meer. Deze HD4870 is in mijn geval dan ook de perfecte vervanger gebleken, want GTA loopt nu als een zonnetje (net als de rest van m'n games overigens).

Heb jij ook een Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition?

Dit is geen survey, dit is een aansporing waarom jij die kaart had gekocht. Waar blijf de onderbouwing? Benchmarks? En de opmaak?
Idd, leg eens uit wat je van de kaart vind, hoe ze presteert enz.
Om alleen GTA IV te kunnen spelen is deze kaart overkill, Verder sluit ik me aan bij de kritiek van Chrono Trigger en AsoT, dit is geen survey maar een ik heb een HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition :(
Ik sluit me aan bij de bovengenoemde kritiek... Dit lijkt meer op een mededeling.

Je zou je survey kunnen uitbreiden met oa:

- De rest van bijgeleverd spul bij de kaart, compleet of niet naar jou mening?
- Benchmarks
- Beschrijving van je huidige systeem
- Plaatjes :P
- Specificaties en features
- Drivers
- Overclocken
- Temperatuur & noiselevel
- Conclusie

Ik persoonlijk ben wel erg benieuwd naar wat deze kaart doet met de temps. in je case aangezien het een 'open' koeler is die erop zit...

Succes :D !
dit mag de titel van review niet dragen.
Dolletjes dat je voeding het trekt dude, eg wel! ik krijg de game pas met kerst man oh wat ik die graag speluhh :+

...

Reactie in stijl van de review.

Ons tweakers interesseert het niet echt veel dat je een dikke gpu in je ouwe dell pc stopt, vertel dat maar aan je collega's, of maak een review waar wij wat aan hebben.
Praat liever in enkelvoud. :(
Prima, delete deze post maar.
Niet nodig naar mijn mening, zolang niemand anders een review post ben ik blij dat ik binnen no time te zien krijg dat hij dus herrie maakt en dat je er geen dikke voeding voor nodig hebt (voor mij iig belangrijke punten), scheelt me weer wat gegoogle.
Voor de msnen die benchmarks willen zien, daar zijn genoeg sites voor die hem tot het meximale oprekken kwa resoluties, features en spellen, ga daarvoor liever naar toms hardware of anandtech.

Volgende keer toch graag wat meer onderbouwing over je gebruikerservaring (installatie e.d.) zodat we er toch iets meer mee kunnen.
Ik heb hem besteld, en zal als ik eraan toekom wel een goede review schrijven ;)
echt een rot kaart naar mijn mening want heb hem nu net 2 maanden ong.
en mijn kaart heeft nu al kuren. als ik te zware spellen speel krijg ik valse pixels en
de cheap cooler die op de 4870oc zit af en toe tegen de randen waarin de fan zit.
Reken daarbij ook nog maar op een nieuwe voeding binnekort.
Een PSU die 100% belast draait gaat beduidend eerder aan snot, voel maar eens aan het ding als je hem uitzet na het gamen. De kans dat hij momenteel op 110% draait is trouwens ook goed mogelijk, zou niet mijn keuze zijn. De basis van een goede stabiele PC begint met een knappe voeding.

[Reactie gewijzigd door Double-X-L op 6 februari 2009 01:14]