Specificaties Warmtepompdroger met 7kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

AEG T 65470 AH1 Review

michaelboon82 1 februari 2014, 788 views

AEG T 65470 AH1

Pluspunten

• Stil.
  • Zuinig.
  • Makkelijk schoon te maken.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Goed geprijsd.

Minpunten

• Droogcyclus duurt vrij lang, zeker t.o.v. mijn oude luchtdroger.

Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 4
Deze droger hebben wij gekocht om onze oude luchtdroger van 7 jaar oud te vervangen. Deze droger hebben wij nu ongeveer 1,5 maand in bezit.

Onze voornaamste eis was energiezuinig, waardoor we in de warmtepomp-drogers kwamen. Tevens wilden we niet meer uitgeven dan 600,-. Hierdoor kwamen er niet heel veel modellen in aanmerking. Dankzij de positieve reacties en een beetje onderbuikgevoel kozen we voor de AEG 65470AH1.

Positieve ervaringen:
De droger is stil, zuinig, makkelijk schoon te maken, makkelijk te bedienen en voor mijn gevoel zeer goed geprijsd.

Negatieve ervaringen:
Naar ons gevoel duurt het drogen van de was langer dan bij onze oude luchtdroger. Het zou jammer zijn als de zuinigheid van de machine teniet werd gedaan door een langere cyclus. Uiteindelijk blijkt, na metingen met een elektra verbruiksmeter, dat de droger toch een stuk zuiniger is dan onze oude droger, ondanks een langere droogcyclus.

Wij gebruiken de droger in combinatie met een afvoerslang, waardoor wij het condenswater-opvangbak niet zelf leeg hoeven te gooien. Dit vinden wij erg prettig.

Schoonmaken van de filters gaat snel, en doen wij 1x per 2 wasbeurten.

Resumerend zijn wij erg tevreden over deze droger.

Heb jij ook een AEG T 65470 AH1?