Specificaties 6,8" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura HD Wit Review

thehidde 1 februari 2014, laatste update op 18 september 2014, 61 views

Kobo Aura HD Wit

mooi product, goede bouwkwaliteit, mooi scherm.

Pluspunten

• scherm
  • behuizing
  • accuduur

Minpunten

• geen kleurenscherm
  • soms ietwat trage processor
  • geen stroomadapter meegeleverd

Kobo Aura HD
Ik heb deze E-reader op 18 december voor mijn verjaardag gekregen en ik ben er tot nu toe heel erg over te spreken. In deze review zal ik het scherm en de behuizing bespreken, ook zal de accuduur even kort ter sprake komen en zal ik een paar verbeterpunten opnoemen

scherm
Het scherm is naar mijn mening echt geweldig, alles ziet er haarscherp uit en je bent gewoon gek als je zegt dat het scherm niet helder genoeg kan. Op maximale helderheid kan je het scherm gebruiken als een soort van ge´mproviseerde zaklamp en 1% is in bijna alle situaties meer dan helder genoeg. Sowieso gebruik ik de backlight alleen in situaties waarin het echt donker is omdat het scherm met backlight uit een naar mijn mening veel fijner scherm heeft om af te lezen. Het enige nadeel aan het scherm is naar mijn mening dat het geen kleurenscherm is wat wel fijn zou zijn als je bijvoorbeeld de internetbrowser gebruikt. In een eventuele opvolger zou een mirasol scherm zoals dat in Qualcomms smartwatch dus wel een uitkomst zijn. Ook reageert het scherm niet zo snel als je op het schetsblok aan het schetsen bent en dat is wel jammer want het scherm is in principe groot genoeg om fijn te kunnen schetsen

behuizing en accuduur
Ook over de behuizing ben ik erg te spreken, op de achterkant zit een soort relief waardoor hij erg fijn in de hand ligt, ook is hij niet buigbaar en oogt hij heel stevig en degelijk. De accuduur is voor mijn gebruik (ongeveer een half uur per dag in de schoolpauze lezen) ideaal, hij gaat bij mij ongeveer een week tot maximaal anderhalve week mee. De USB kabel die is meegeleverd ziet er ook nog best wel mooi uit en is lekker lang. Enig minpunt is dat er geen stroomadapter is meegeleverd.

verbeterpunten
Er zijn bijna geen verbeterpunten behalve dat het scherm misschien een kleurenscherm meegeleverd zou kunnen worden en ook laat de processor soms de wensen over, dit merk je vooral tijdens het omslaan van pagina's en tijdens het scrollen door pagina's in de internetbrowser.

Heb jij ook een Kobo Aura HD Wit?