Synology DiskStation DS114 Review

intelpower 1 februari 2014, 1.311 views

Synology DiskStation DS114

Pluspunten

• Lekker Snel
  • Eenvoudige en erg uitgebreide interface
  • Heel veel functie's

Minpunten

• DC voeding aan achterzijde is wat slapjes.
  • Beetje aan de dure kant ( maar je krijgt er veel voor )

Kwaliteit voeding Score: 3
In de eerste instantie zat ik te twijfelen tussen een Qnap en een synology.
Na wat speuren op internet toch maar gekozen voor de Synology. Je ziet toch dat dit merk net iets vooruit loopt op de rest.

Ook qua harde schijf flink lopen speuren. De WD red blijkt toch een wat langzamere schijf te zijn.
Wat bij mij erg belangrijk is , is de betrouwbaarheid van de schijf. Vandaar dat ik gekozen heb voor de WD SE.

De interface is echt geweldig. Het is eigenlijk een soort 2e bureaublad geworden voor me. De interface is zeer simpel en je kan erg gemakkelijk software installeren ( bijvoorbeeld Cloud station of Wordpress ).

Als klap op de vuurpijl kwam er een splinternieuwe versie van Synology's firmware uit nadat ik het apparaat had gekocht.
DSM 5.0 is een hele verandering ten opzichte van de oudere firmware.

Om wat stroom te besparen zit er een mooie functie in om het apparaat savonds uit te laten gaan en 's ochtens weer uit zichzelf op te laten starten.

Om een lang verhaal kort te houden. Voor een normale thuisgebruiker die dit zijn hobby ook is, is dit een mooie en erg uitgebreide Nas.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS114?