Specificaties Range Extender, WiFi max. 150Mbps - Bekijk alle specificaties

Netgear WN1000RP-100PES Review

Hendrik53 1 februari 2014, 452 views

Netgear WN1000RP-100PES

Pluspunten

• De chat met de helpdesk ging goed. Al konden ze het probleem niet oplossen en ook niet aangeven hoe ik in Nederland het product kon ruilen. Ze hadden ook geen verklaring voor de zeer matige ontvangst en zend capaciteit tov de standaard routers (zowel de Netgear in Frankrijk, als de FritzBox in Nederland)

Minpunten

• Werkt niet
  • Nagenoeg geen instelopties
  • Geen verklaring / log voor communicatie met router en laptop
  • Afbeeldingen van setup bij nieuwste firmware zijn niet van deze extender. De setup is anders dan op plaatjes weergegeven..
  • Het is verwarrend dat je via www.mywifiext.net het menu moet benaderen en dat dit daarna www.mywifiext.com gaat heten.

Beheerbaarheid Score: 1
Product gekocht jan 2014 in Frankrijk. Verbinding maken met extender gaat goed. Extender verbinden met router lukt niet. Support chat kon geen oplossing bieden.
Ontvangst zeer matig. van de 17 beschikbare netwerken ziet de extender er slechts 1, niet mijn eigen nb. Midden tussen router en laptop ziet de laptop een beter signaal van de router dan van de extender. Op 50 cm van de laptop is de signaalsterkte vergelijkbaar.
Volgens de Chat werkt de extender alleen wanneer je router over een WPS knop beschikt. Mijn FritzBox zegt in de NB bij configuratie iets anders dan de optie WPS starten in het menu. Maakt allemaal niks uit. De extender herkent de router niet en maakt geen verbinding.
Ik heb hem deze week gekocht in Frankrijk (advies winkel) om de eigenaar van een woning die wij mochten gebruiken een plezier te doen. Hij had een Netgear router staan. Ook hier lukte het na 5 uur proberen en resetten niet om de extender contact te laten maken met de router. Hij zag hem wel (het enige netwerk in de buurt), maar geen effectieve connectie om op internet te komen.

Na zo'n 7 uur proberen kan ik niet anders concluderen dan dat de WN1000RP geen enkele belofte waar maakt. Signaal ontvangst en zend capaciteit zijn feitelijk onvoldoende om dit apparaat een repeater te mogen noemen. Daarbij slaagt de repeater er niet in om een werkende verbinding te maken met goede routers. Er is slechts een wizard beschikbaar. je kunt vrijwel niets handmatig instellen.
Poging update apparaat: nieuwste firmware staat er al op. De verdere instructies kloppen daarmee echter niet. Andere wizzard wellicht?

Conclusie: waardeloos product. En nu moet ik maar zien hoe ik die 50 terug krijg die ik ervoor heb betaald in Frankrijk.

Heb jij ook een Netgear WN1000RP-100PES?