Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE32EH5300W Zwart Review

Defusix 31 januari 2014, 2.964 views

Samsung UE32EH5300W Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed Geluid

Minpunten

• Dynamic backlight dimming is NIET uit te zetten
  • Apps willen soms voor uren of dagen niet opstarten

Ik schrijf een korte review om mensen te waarschuwen voor een aantal vervelende dingen die ik bij deze TV tegen kwam.
De reden dat ik de TV terug heb gestuurd was het feit dat de automatische backlight dimming(bij donkere scenes gaat het backlight --na een kleine vertraging-- minder fel branden) niet uit gezet kan worden. Er is een menu optie voor. Deze verandert echter niks. Het gebeurd alleen via afspelen vanaf HDMI en niet vanaf een USB stick. (Ik heb het getest met 1 scene uit een film, en er voor gezorgd dat het contrast en de helderheid hetzelfde waren). Ik vond het effect te sterk en kan er absoluut niet tegen.

Een ander minpunt van de TV is dat de "apps" op de TV soms voor een hele dag niet willen werken. Je krijgt dan de melding "Network is not connected" inclusief een vage error code "ERROR_MODEL_BIND". Bij de netwerk instellingen kun je de instellingen testen, en dan komt hij tot de conclusie dat de verbinding wel goed is. Op internet is te lezen dat dit komt omdat bij het opstarten van een app verbinding gemaakt wordt met servers van Samsung, die wel eens offline zijn waardoor je deze melding krijgt. Of dit waar is weet ik niet.

De kwaliteit van het beeld zag er goed uit. Het geluid klonk ook goed. Het menu reageert goed.

Als je de apps en geen HDMI gaat gebruiken(of de dynamische backlight niet vervelend vindt), dan kan ik deze TV aanraden.

Heb jij ook een Samsung UE32EH5300W Zwart?

Heb deze tv zelf ook, maar nog nooit een probleem gehad met apps.
Is deze TV geschikt voor mijn game sessies? En ziet gamen er mooi uit op deze TV ? Ik zoek namelijk nog 1 bang for the Buck game TV...
Als het puur om gamen gaat dan is een 27 inch monitor meer dan genoeg. Voor zowel pc als console gamen.
Een monitor is stroom zuinig en heeft altijd weinig tot geen input lag en een tv heeft dat vaak wel.
TV's zijn in combinatie met consoles vaak wel mooier.
Maar zolang je een goede monitor weet te vinden en bepaalde monitor en console settings aanpast, zou het nog steeds prima voer zijn voor console gamen.
Via forums en reviews kwam ik Salora 39LED8100C (tv) en Samsung LS27D390HS (monitor) tegen en die zijn wel bang for the buck als ik het zo bekijk. Maar externe geluidsboxen zijn wel aan te raden voor beide schermen. Het is een kwestie van forums en reviews afstruinen.
Heb zelf geen idee hoe deze Samsung UE32EH5300W is, maar krijgt goede feedback.

Info over uitschakelen van local dimming:
Can you turn local dimming off?

Yes, the local dimming feature of most televisions can be turned off in the settings menu. It is sometimes hidden inside the service maintenance screen.
For Samsung TVs however, Micro Dimming cannot be turned off even in the service menu. If you want to watch television without it, you will need to set your TV in the Movie Mode, where this feature is disabled by default (among other features also).

[Reactie gewijzigd door AVM1986 op 19 november 2014 03:09]