Specificaties HTPC, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart Review

schop 31 januari 2014, 887 views

Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart

Pluspunten

• Stevige kast
  • Grote stille fan
  • Airflow/koeling op het oog goed
  • Aan 3 kanten open voor installatie, goed toegankelijk
  • Losse drive bays voor installatie buiten kast

Minpunten

• Productiefout waardoor voorpaneel niet goed aansluit
  • Achterpaneel geeft iéts mee bij plaatsen moederbord

Productiefout
Ik heb helaas met een productiefoutje te maken gehad waardoor het plastic front paneel niet goed vastklikte op de behuizing. Ik heb het opgelost met een beetje duct tape aan de onderkant dus ik kan niet zeggen of een vervangend exemplaar beter is. In ieder geval telt dit zwaar in de algemene beoordeling.
Bouwkwaliteit
Behalve deze productiefout is de kast prima in orde. Aardig stevig, zelfs zonder kap, en wordt geleverd met vier rubberen voetjes voor als je die er onder wilt plakken. Ik hoor soms mensen klagen over dat de binnenkant van hun kast niet goed zwart gespoten is (al vraag ik me af waarom dat uit maakt) Maar deze is aan alle kanten netjes geverfd. Binnen en buiten.
Het enige dat ik aan deze kast kan opmerken is dat het achterpaneel, waar de moederbordaansluitingen doorheen steken, ietsje meegeeft door de druk. Dat komt doordat in het MoBo afdekplaatje redelijk veel redelijk stugge metalen veertjes zitten.

Installatiegemak
In de kast zitten losse bays voor optische drive, en HDD's van verschillende formaten. Deze kunnen dus eenvoudig geinstalleerd worden los van de behuizing.
Verder is de binnenkant makkelijk bereikbaar doordat 3 zijden volledig open gaan met één grote kap. In plaats van een enklel zijpaneel dat opent.
Al mijn onderdelen passen goed in deze behuizing: mini ITX MoBo, 2.5" SSD, SFX voeding en AMD APU met standaard koeler(tje).

Koeling
Er is relatief veel ruimte vrij midden in de kast. Een grote fan in het front paneel blaast daar lucht in, de processor fan krijgt dus een grote stroom buitenlucht en de PSU fan zuigt die weer af. Het lijkt op het oog goed te werken. Ik heb helaas geen harde tests.
Als laatste puntje: er is één grote fan in het paneel meegeleverd. Deze is erg stil wat goed is voor een HTPC in de woonkamer.

Heb jij ook een Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart?