AMD Athlon XP 2500+ Boxed Review

Jesse 6 juni 2006, 789 views

AMD Athlon XP 2500+ Boxed

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Verouderd

Eind april 2004 heb ik deze gekocht, een boxed versie, voor 92 euro. Aanvankelijk wilde ik niet zoveel uitgeven, een duron 1600 zou maar de helft kosten, maar ik heb van deze aankoop geen moment spijt gekregen.

De boxed koeler voldoet, maar houd hem niet overdreven koel, en is ook niet heel erg stil. Later heb ik er een coolermaster koeler op gezet, en een casefan op lage toeren bij gehangen, en temperaturen van 40 graden of hoger kan ik me sindsdien niet herinneren. Overklokken kan helaas niet met dit moederbord, maar hij staat wel altijd voor DPC te rekenen.

Sinds ik deze proc gekocht heb, is die in prijs vrijwel niet meer gedaalt, en er zijn zelfs nu (na een jaar) nog maar een paar processors op dezelfde snelheid voor een even goede (of inmiddels iets betere) prijs. Helaas is dat nu (met de sempron, celeron D en Athlon 64, en omdat ie gewoon amper meer te krijgen is) niet meer zo boeiend. In elk geval is het een erg goede koop geweest toendertijd.

Edit: Inmiddels (2 jaar na aankoop) is deze proc ruimschoots verouderd en zijn er veel gunstigere procs te krijgen, zoals 64-bit Semprons met CnQ.

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2500+ Boxed?

Ik denk dat je niet bij negatieve eigenschappen kan zetten verouderd. in mijn ogen betekend negatieven eigenschappen iets over de processor niet over de leeftijd enz ervan.

Maar verder survey die bij alle andere 2500+ survey's mooi aansluiten
Had je ook de Barton Core? Deze was gemakkelijk naar 3200+ speeds te krijgen door alleen de FSB te verhogen naar 200mHz (standaard 166mHz).

Zeker een leuke proc!