Cooler Master Notepal Ergostand II Review

WDHBGS 30 januari 2014, 514 views

Cooler Master Notepal Ergostand II

Pluspunten

• Koeling
  • USB-aansluitingen
  • LED-verlichting
  • Ergonomische standen (4 verschillende standen, van heel laag tot heel hoog)

Minpunten

Ik gebruik deze koeler voor het kolen van mijn Dell Latitude E5510 met 8 GB RAM en een 1 TB harde schijf, en Windows 7.
Ik ben er al met al zeer tevreden mee, omdat ze mijn notebook erg goed koelt.

Waarom?

Ik kocht deze koeler omdat mijn notebook vaak uitviel voor de veiligheid door de hoge temperaturen met Euro Truck Simulator 2.

Wanneer?

Ik kocht deze koeler eind december, en ze werd begin januari bezorgd.

Functionaliteit

Ik ben heel tevreden over de functionaliteit, de notebook staat namelijk veel hoger op de koeler en wordt tegengehouden door twee rechthoekige dingetjes die te vergelijken zijn met de pootjes onder veel toetsenborden. Aan de voorkant zit een horizontale maar wel lange blauwe LED-lamp voor het verlichten van een eventueel extern toetsenbord. Die gebruik ik ook, maar ik gebruik een oude Logitech Office Internet Keyboard (via een Digitus PS/2-USB 2.0 Converter) die ook erg hoog is, maar het geeft wel een fraai effect. Aan de achterkant, naast het aan/uit-knopje zit ook een LED-lampje die ook brand als de koeler uitgeschakeld is. Dat geeft op de muur ook een fraai effect (als het licht uit staat). Het eerder genoemde aan/uit-knopje is rond en niet opvallend. Daarnaast zit een platte, horizontale draaiknop om de snelheid van de ventilator in te stellen. En er zit ook nog een USB-hub voor USB-apparaten, waaronder mijn toetsenbord en mijn muis is op aangesloten.

Koeling

Over de koeling ben ik zeer tevreden. Ze koelt beter dan ik dacht. Met HWMonitor zie ik normaal temperaturen van rond de 65 graden Celcius, maar nu rond de 50 graden Celcius. Hoe warmer de notebook, hoe beter er wordt gekoeld. De interne fan van de notebook gaat veel minder vaak draaien met deze koeler, maar draait toch nog wel soms met Euro Truck Simulator 2. De gehele notebook, op de plaats waar de fan zit na, voelt koud aan.

Ik ben zeer tevreden over deze koeler, het zorgt er voor dat je minder gebogen zit met je rug, dat je notebook minder warm wordt, dat je meer USB 2.0-poorten ter beschikking heb, en dat je ook nog eens wat verlichting hebt.
Kortom, het was een superaankoop! ;)

Heb jij ook een Cooler Master Notepal Ergostand II?