Huawei Huawei Ascend P6 S Wit Review

masterkm65 30 januari 2014, 1.136 views

Huawei Huawei Ascend P6 S Wit

Pluspunten

• Prachtige afwerking van de telefoon
  • Mooi, helder en HD scherm
  • Snelle telefoon
  • PRIJS!!

Minpunten

• Slechte geluids kwaliteit bij gebruik van koptelefoon

Ik heb de telefoon nu een week intensief in gebruik. Heb nog geen crashes gehad, geen vastlopers of raare dingen.

Ben een bekend gebruiker van android (htc desire, samsung galaxy ace, sony xperia s en samsung s3) dus het systeem is bekend bij mij.

Het eerste wat je opvalt is de kwaliteit van de bouw van de telefoon, veel aluminium en metaal dat zeer strak is afgewerkt. De telefoon is extreem dun voelt stevig aan. Je hebt het idee dat je de nieuwe iPhone 6 in je handen hebt.

Het beeldscherm is van goede kwaliteit, mooi helder scherm wat zeer scherp qua pixel dichtheid is. Het kleuren contrast is niet geheel naar mn zin maar het is niet hinderlijk of storend!

Android 4.2.2 staat op dit moment op de Huawei en dat in combinatie van de Huawei schil is dat een goed werkend geheel. Je heb geen app menu meer, alle apps die je download komen gewoon op je telefoon beginscherm. Dit is in mijn ogen niet hinderlijk of vervelend.

De camera is van redelijke qualiteit maar het focussen duurt soms net ff te lang. Ik upload even een paar fotos die met die camera gemaakt zijn hieronder.

De snelheid van telefoon is gewoon goed, bij meerdere apps open (stuk of 10) blijft alles soepel draaien en kan je snel switchen tussen apps. Kort en simpel, hijs gewoon rete snel.

Het geluid uit de speaker is gewoon goed, filmpjes kijken en je beltoon zijn goed hoorbaar en worden bij hoge volumes niet vervormd! Wel een DIKKE MINPUNT is het geluid wat de 3,5 mm jackplug produceerd. Ik heb verschillende koptelefoons getest en bij alle is het geluid ronduit SLECHT (zacht, weinig dimensie en hoge/lage tonen komen er slecht uit)

Last but not least, de batterij. Het is een redelijk goede batterij die er bij zit (jammer genoeg niet te vervangen, maar daardoor is de telefoon wel bloedje mooi). Op een intensieve dag gaat de batterij een uurtje of 8 mee (dan ben ik ook echt HEEL INTENSIEF bezig met internette, facebooken, whatsappen, youtubben en Redditten) Bij normaal gebruik gaat de batterij uitstekend mee en de telefoon heeft een fijn voedingsbeheer app bij de instellingen.

al met al ben ik ZEER tevreden over de kwaliteit en dat voor een LAGE prijs. De telefoon heeft een iPhone achtige afwerking van HOGE kwaliteit (samsung, HTC, Sony en LG EAT YOUR HEART OUT) waar andere merken nog wat van kunnen leren!

Heb jij ook een Huawei Huawei Ascend P6 S Wit?

Je hebt het over prijs maar wat is de prijs??
Is nergens terug te vinden
nou! Ik heb de 2gb RAM versie en ik dacht dat het de p6 S was eigenlijk!!
Goede review!
Ben alleen benieuwd of je ondertussen ook last hebt van onstabiliteit m.b.t. verbinden met wifi...?
Dit zie ik namelijk als grootste minpunt van de witte P6.