Humax iHDR-5200c Review

mano deckers 29 januari 2014, 1.609 views

Humax iHDR-5200c

Pluspunten

• De opnamefunctie.
  • het doorlussen van de kabelaansluiting naar de oude digitale philips ontvanger
  • het on demand verhaal
  • ik heb al film 1 en sport 1 en ik vind de combinatie met dit opname apparaat meerwaarde hebben omdat ik nu het nba basketbal kan opnemen snachts en op een fijn moment kan bekijken. vanacht heb ik de state of de union opgenomen op cnn dat vond ik ook handig.

Minpunten

• ik vind de favorietenlijst nog niet.
  • in eerste instantie snapte ik niet veel van het apparaat dus ik had een behoefte aan een soort van cursus. : leren opnemen, on demand gebruiken

Geluidskwaliteit Score: 4
ik heb het apparaat net via ziggo voor 130 euro. had er meer van verwacht maar ben toch tevreden. ben er net achtergekomen dat ik door kan lussen naar de oude digitale ontvanger van philips wat ik zeer prettig vind. dan hoef ik de nieuwe humax niet voor zappen te gebruiken wat de levensduur verlengt. ik ga nu sparen om volgend jaar de volgende generatie recorder weer voor 130 euro aan te schaffen. hopelijk heeft dat nieuwe apparaat weer een andere frequentie met de afstandsbediening zodat ik de philips en de humax ook nog steeds tegelijk kan gebruiken. ik kan me voorstellen dat als ik dan weer een humax pak dat er dan storing plaatsvind en ik 2 humaxxen tegelijk aanzet. het zelf kunnen instellen van de frequentie zodat ik altijd het actuele beste apparaat kan kiezen lijkt me meerwaarde hebben.

Heb jij ook een Humax iHDR-5200c?

Meer advertenties

Van sommige reviews snap ik echt helemaal niets: je schrijft alleen dat je het fijn vind dat je je Humax door kan lussen en dat je hoopt dat de afstandsbediening van je volgende Humax niet op dezelfde frequentie werkt als deze..... 8)7
Dat is voor jezelf natuurlijk reuze interessant, maar voor anderen totaal onbelangrijk.

Ik zou wel willen weten wat je van de beeldkwaliteit / audiokwaliteit vind. Wat er makkelijk in te stellen is, hoe snel hij zapt, etc. Daar heb je wat aan als je je ook aan het orienteren bent voor een dergelijk apparaat.
Oh ja, de knop voor de favorietenlijst en uitleg van je apparaat vind je in de handleiding terug :X
Ik hoop niet dat je daar een aparte cursus voor wil volgen ;)
ik let niet op video en audio kwaliteit dus die is voor mij voldoende. zapsnelheid is goed.
ik kijk nog op een ouderwetse dikke beeldbuis.
ik ben nieuw op tweakers en zal proberen een goede reaktie op vragen te geven.
ik weet nog niet wat precies wat de intentie van een review en een forum is.
Dit lijkt meer een forum post dan een review. Weet je wel zeker dat je hier goed zit?

Plaats het bericht anders even hier, in plaats van het bij Reviews te plaatsen. Dit is vrij verwarrend voor lezers en draagt weinig bij aan het maken van een keuze voor andere kopers:

[DVB-C] Humax iHDR-5200c
ik ben nieuw bij tweakers, ik heb net gezocht bij forum maar daar is me nog niet duidelijk van hoe het werkt.
2 Humaxen tegelijk gebruiken is geen probleem. Heb er hier 2 boven elkaar staan en dat werkt prima
De AB reageert standaard wel voor beide.
Maar dat is een kwesite van 1 AB omzetten naar een andere frequentie en dan werkt elke AB voor 1 Humax. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=29892
Ik heb nu een Humax iHDR 5050C-PVR. Straks hoop ik er een tweedehands 5200 bij te kunnen kopen om door te lussen, zodat ik dan 4 zenders gelijktijdig op kan nemen.

Weet iemand of de afstandbediening van de 5200 een bredere ontvangsthoek heeft dan de 5050c want ik word helemaal gefrustreerd van de smalle bundel van de 5050c?
Je moet recht voor het apparaat zitten anders wordt er geen IR-signaal ontvangen!

Voor de rest zijn het perfecte PVR's.

[Reactie gewijzigd door Bass45 op 9 april 2017 15:45]