Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw Review

Ags1 29 januari 2014, laatste update op 24 februari 2014, 992 views

Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw

Pluspunten

• Scherm
  • Google toetsenbord
  • Accuduur

Minpunten

• Af en toe Web-links klikt niet
  • Werk niet met DSLR Controller

Voor een schrale 122 euros en goede reviews op Tweakers hebt ik een Asus Memo Pad HD gekocht. Het is opvallend kleiner dan een iPad Mini en voor de eerste paar dagen voelt het scherm een paar centimeter te klein, maar na een paar weken voelt het tablet ruim genoeg.

Ik hebt eerst het Asus toetsenbord gebruikt en dat voelt ook te klein (indivduele toetsen te klein). Nu hebt ik overgegaan naar het Google toetsenbord en dat voelt meer geschikt en comfortabel voor een kleiner tablet.

Ik hebt gelezen dat het MT8125 CPU van het tablet is een beetje traag, maar ik merkt het niet in gebruik. Selfs groterer webpaginas soals forums zijn goed weergegeven. Een minpunt is dat de tablet af en toe reageert niet op tikken op links, deze gedrag merkt ik nooit met een iPad.

Ik speelt games niet vaak, maar ik hebt het World of Goo demo, en deze speelt goed op het Memo Pad.

Ik gebruikt ook AIDE om Android apps to ontwikkelen, en deze draait goed genoeg - als ik 'Run' klikt, is het een beeje traag (compile, APK bouwen, installeeren) maar ik hebt geen andere Android aparaat voor een vergelijking. Maar AIDE werkt prima op het tablet, Goto, Save, syntax-checking/highlighting enz. werkt goed genoeg voor een goede ontwikkeling-ervaring.

Het scherm is heel mooi. Geen pixelachtigheid, en mooie kleuren. De klank zijn goed genoeg - merkwaardig beter als mijn Dell Studio 1537 (die hebt heel slecht klank). Ik hebt videos op youtube gekeken, en deze speelt goed - prima beeld, voldoende klank en geen stotteren.

Ik hebt een hobby-benchmark geschreven, en hebt de Memo Pad gebruikt om het over te slaan naar Android. Hier is het Benchmark resultaat voor het Asus Memo Pad HD tegenover een 2008 laptop:

(Ik hebt geen andere Android resultaten voor vergeliking, en GPU-tests zijn nog niet werkend op Android :) ).

Tot slot, het Asus Memo Pad HD is een mooie tablet. Aangeraden!

• Apple iPad 2
  • Apple iPad Mini
  • Dell Studio 1537

Heb jij ook een Asus Memo Pad HD 7 16GB Blauw?

Als je het niet gebruikt en het er wel op zit, de "voice-zoeken / command" opties uit-zetten.
Wil nogal eens uitmaken bij div. merken en types qua respons snelheid ineens, met name op 'keyboard input gebied'.

Wat de grote van ipads en phones betreft, dat is al een poos zo, veel besel, en dus percentage gewijze minder scherm oppervlak.

Een beselloze tablet is de volgende stap ooit. Zou nu al kunnen uiteraard, maar we moeten iets nieuws willen blijven kopen.
Daarop staat of vooringesteld, of hij leert, of sensed it... welk handdeel(-en) alleen maar vasthoud en niet 'productief' is dus genegeerd moet worden.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 24 februari 2014 15:46]

Ik ben vooral benieuwd waar je die tablet hebt weten op de kop te tikken voor maar 122?
Anbieding op Scheer en Foppen (?) - eigenlijk 123 euro met charges.

pricewatch: Asus Memo Pad HD 7 Blauw

Kijk naar Prijsontwikkeling.