Specificaties WiFi-N (2,4GHz) max. 300Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WN822N Review

Jansma 28 januari 2014, 1.791 views

TP-Link TL-WN822N

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te installeren
  • Snel
  • Stabiel

Minpunten

• Geen

Hallo mede-tweakers,

Op 16 januari 2014 kocht ik deze TP-Link bij een nieuwe desktop. Na de desktop in elkaar gezet te hebben en Windows 8.1 en de drivers te hebben ge´nstalleerd, heb ik de bestanden van het TP-Link CD'tje op een USB-stick gezet, aangezien ik geen optische drive bij de desktop had. Gelukkig werkte dit ook prima. Na het installeren van de software kon ik gelijk internetten. :)

Na een dagje gewerkt te hebben met Windows 8.1 had ik toch heimwee naar Windows 7. Daarom heb ik 8.1 er maar af gegooid en Windows 7 ge´nstalleerd. Na het installeren van de software had ik weer gewoon internet.

De TP-Link staat op een afstand van ▒ 15 meter van de router en geeft me altijd volledig bereik.

Omdat de oude gezinscomputer uit 2005 het niet meer deed, had ik hier opnieuw Windows XP SP3 op gezet. Na hier ook de software van de TP-Link op te hebben gezet en de TP-Link zelf te hebben ingeplugt, had ik hierop ook toegang tot het internet.

Het apparaatje maakt geen geluid. In tegenstelling tot wat ik las in sommige andere reviews over hetzelfde apparaat, hopelijk blijft die van mij mooi stil.

Er zit een klein groen lampje in, die (waarschijnlijk) activiteit aangeeft. Het is een leuk extra'tje maar ikzelf zie het uiteindelijke nut er niet van in. Het is alleen maar irritant wanneer ik 's nachts nog iets door wil laten downloaden.. Gelukkig heeft het dingetje nog steeds volledig bereik vanuit een bureaula ;)
Door de anderhalf meter lange kabel kan hij makkelijk verplaatst worden.
De TP-Link en de kabel zijn allebei wit. Omdat de rest van mijn systeem vooral zwart is, is dit erg lelijk. Gelukkig kan ik hem verstoppen in de la :P

Hij kostte mij maar 13 euro, en dat is hij zeker waard!

Als er dingen veranderen zal ik deze review updaten, als er vragen zijn beantwoord ik ze graag. :*)

Heb jij ook een TP-Link TL-WN822N?

Welke hardware verzie heb jij als ik vragen mag? V1 V2 of V3.

Ik heb V3 en heel mijn Windows 7 raakt er van slag, afsluiten werkt niet (wel als ik um er weer uit trek.) Draadloze netwerken laten zien duurt 1 min voordat venster omhoog komt.

Heb microsoft driver geprobeerd, en 2 drivers zelf van TP-Link evenveel trammelant.
Ikzelf had um weer gekocht omdat hij fijnloos op Windows XP werkte.

[Reactie gewijzigd door tintilla op 18 februari 2014 20:38]

Ik heb ook V3, en alles werkt nog perfect.
Na het opstarten van mijn "Windows 7 Professional N"-computer ben ik binnen 5 seconden verbonden met de Wi-Fi hier thuis, dus dit gaat mooi snel. Ik gebruik de drivers van de meegeleverde CD (Stuurprogrammaversie: 1013.0.325.2011).

Vreemd dat het bij jou niet werkt, helaas heb ik geen idee waar het aan kan liggen...
Heb het op andere W7 pc's ook getest, zelfde probleem, alleen bij Windows 8 mijn laptop werkte het goed. Heb het terug naar de winkel gebracht en een nieuwe gekregen, hij werkt nu wel. Dus er zat iets niet lekkers in het apparaat zelf.
Je gebruikt hem met een Linksys WRT54-G ????
Dus of hij op WiFi-N ook de 150Mbps of hoger haalt bij een max rate van 300Mbps kun je niet testen?
Damn....

Ik koop de ene na de andere WiFi ontvangen, en allemaal zijn ze of te traag of de ontvangst is niet optimaal (waardoor ze were traag worden)

Toch bedankt voor de info
Ik heb nog wel een aanvulling op de review.

Het is een mooi apparaatje, maar stop hem niet in een USB 3.0 poort. Bij mij viel hij hierdoor constant uit en ging na een paar seconden weer terug aan. Toen ik me realiseerde dat het misschien aan USB 3.0 lag heb ik hem terug in een 2.0 gedaan en werkt perfect nu!
Hier heb ik geen last van gehad. Ik gebruik het apparaat standaard op een USB 2.0 poort aan de achterkant van de pc, maar heb hem ook een tijdje op de front-USB 3.0 poorten gehad als ik hem regelmatig switchte met een andere pc.
Ik heb het afgelopen uur nog maar even getest, en via een front-USB 3.0 poort werkt bij mij gewoon stabiel.
Vreemd... Hij heeft bij mij ook een even goed gewerkt hoor, maar begon na een tijdje vervelend te doen. Door hem in de USB 2.0 poort te steken was het opgelost.

Hopen dat hij nu stabiel blijft.

[Reactie gewijzigd door roaldberghen op 23 april 2014 16:02]

Dus als ik deze aansluit op mijn computer heb ik gewoon wifi?\\

Het ziet er namelijk heel veel als een modum uit.

Voor de rest een prima recensie, ik denk dat ik hem ook ga halen!

[Reactie gewijzigd door Jipstuh op 24 mei 2014 22:55]