Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

AOC g2460Pqu Zwart Review

Eetje 28 januari 2014, 843 views

AOC g2460Pqu Zwart

Pluspunten

• Veel aansluitmogelijkheden
  • Verstelbaarheid
  • Bouwkwaliteit
  • Design
  • Responstijd
  • Refreshrate

Minpunten

• Kleurenweergave / zwartwaardes
  • Kijkhoek
  • Resolutie

De AOC G2460P

Na een tijd op zoek te zijn geweest naar een nieuwe monitor viel mijn oog op deze monitor omdat hij in de aanbieding was bij Ibood.

In eerste instantie was ik van plan om een IPS monitor aan te schaffen maar mede door de goede aanbieding en het feit dat ik aardig wat snelle games speel toch voor de AOC gekozen.

In de doos..

In de doos bevinden zich:
  • Stroomkabel
  • D-sub kabel
  • DVI-D kabel
  • Audio kabel
  • USB-kabel
  • Product CD
  • Kabel management clip
Met behulp van een schroevendraaier zet je de monitor vast op de bijgeleverde voet. Binnen 5 minuten ben je klaar om te gaan.

Het pakket is zeker compleet, behalve de HDMI kabel. Zoals in zoveel andere reviews is dit toch een hekelpunt. Ik snap niet waarom bedrijven er geen HDMI kabel bij leveren, de andere kabels heb ik in de afgelopen jaren al in veelvoud verzameld.

Het uiterlijk en bouwkwaliteit

De monitor ziet er naar mijn mening heel erg strak uit.
De behuizing die op geborsteld aluminium lijkt zorgt ervoor dat de monitor een serieuze en nette uitstraling krijgt.

Het scherm heeft een matte afwerking wat natuurlijk veel rustiger kijkt als een glossy scherm.

De bouwkwaliteit van de monitor is erg goed, hij voelt robuust aan.
De verstelbare voet is zwaar en stevig, en doet zijn werk goed.

Het pivot point heeft de juiste weerstand waardoor de monitor stevig blijft staan in elke houding, maar niet moeilijk te draaien is.

Het hele plaatje...

Connectiviteit

Over connecties geen gebrek bij de AOC G2460P.
Het scherm beschikt naast een D-sub, DVI-D HDMI en Display Port Input ook nog over 4 usb connectoren waarvan twee 3.0 USB en één poort aan de zijkant van het scherm op mobiele apparaten snel op te laden.

Dit laatste vond ik in het begin een beetje vreemd maar ik maak er nu gretig gebruik van met mijn smartphone.
Een USB in de zijkant van het scherm prikken voelt ook al snel natuurlijk aan.

Onderkant monitor met connectoren

Zijkant met USB connectoren

Beeld

De snelheid van dit beeldscherm is de reden dat ik dit beeldscherm heb gekocht.

Met een responstijd van 1 ms en vernieuwingsfrequentie van 144mhz heb je de tools in handen om goede prestaties neer te zetten op gaming gebied.

Voor mijn gevoel is er duidelijk verschil in vergelijking tot mijn oude monitor die een responstijd van 2ms had.

De i-Care functie doet zijn werk ook goed, ik merk dat het scherm de helderheid aanpast. Aangezien ik vaak in de nacht game is dit een functionaliteit die ik prijs stel.

Voornamelijk bij CS:GO en BF3 heb ik het idee dat alles gewoon net iets soepeler verloopt. Dit betekent natuurlijk niet dat ik opeens de sterren van de hemel schiet ;)

Bij het kijken van films voelt het geheel soepeler aan. De kleuren etc. zijn voor mij persoonlijk een goede update vergeleken met mijn oudeere monitor.

Minder zijn natuurlijkerwijs de zwartwaardes, de kijkhoek en de kleurenechtheid.
Vooral de mindere zwartwaardes vallen op bij het kijken van films vind ik. Maar hiermee had ik al vrede gesloten voordat ik de keuze maakte voor dit scherm.

De maximale resolutie van 1920 x 1080 is voor veel mensen een groot nadeel. Deze resolutie zal in de komende jaren langzaam in de vergetelheid raken maar voor nu voldoet die nog prima.

De AOC G2460P is echt gericht op de serieuze gamer.

Met de responstijd van 1ms en refreshrate van 144mhz mis je niets.

Door de verstelbaarheid ben je in staat om een goede houding aan te nemen zodat je lekker door kunt gamen. Zeker tijdens die doorhaal sessies en LAN parties waar slapen vaak op de laatste plek eindigt.

Als je op zoek bent naar een alles kunner qua scherm zijn er waarschijnlijk betere schermen te krijgen.
Ook als je op zoek bent naar een scherm dat kleuren perfect weergeeft kun je waarschijnlijk beter verder zoeken.

Maar wil je echter niets, maar dan ook niets, van de actie missen dan is dit de monitor voor jou!

Keep fragging!

Heb jij ook een AOC g2460Pqu Zwart?