Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost

Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Review

akaQ 27 januari 2014, 1.854 views

Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost

Pluspunten

• De koeling en Geluid, voor mij misschien een van de belangrijkste. Pc staat bij mij in de woonkamer en wil hem niet te aanwezig horen, Deze kaart is uitgerust met een Vapor-X koeler,
  • Idle temp 35 Graden,Under load gemeten tijden BF4 op ultra 1920x1080 en met 3dmark vVantage en Firestrike. niet warmer dan 58 graden. Fanspeed niet boven 40% geweest.
  • Afmeting 228X109X35 mm, niet een onwijs lange kaart, wat ik zelf wel op prijs stel omdat ik een front load hdd case heb, en daardoor de ruimte niet over houdt.

Minpunten

• Locatie van de voeding 2x6pins, Bij mijn vorige kaart 8800GTX zaten die aan de zijkant, bij deze R9 zitten ze aan de achterkant, wat bij mij niet ideaal uit kwam, en uiteindelijk een hdd naar een andere locatie moest verplaatsen.
  • Nog een nadeel met betrekking tot de 6pins aansluiting, de behuizing is zo ontworpen dat je de stekkers moeilijk los kan krijgen "inknijpen van de stekkers niet mogenlijk"
  • Maar dit zijn punten die geen afbraak doen aan de kaart, hooguit een ongemakt voor mij persoonlijk.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Hierbij mijn eerst Review,

Wegens een redelijk verouderd systeem en een recente crash van mijn verouderde Moederbord,
Was ik genoodzaakt om mijn pc een kleine upgrade te geven, En stiekem omdat ik BF4 op Ultra wil spelen.

Ben niet echt een diehard gamer, maar een spelletje op zijn tijd is zeker wel op zijn plaats.

En als ik dan toch ga gamen wil ik wel eruit halen wat erin zit.

Speel met een Asus VX238T Monitor, Gewoon een mooi 23" scherm met erg fijne kleuren en goede resolutie 1920x1080.

Dus het was ook wel de bedoeling dat pc op zijn minst aan die maatstaven ging voldoen.

En ik heb het vermoeden dat het met deze Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost zeker wel geslaagd is.

Heb jij ook een Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost?

Vraag & Aanbod

"Nog een nadeel met betrekking tot de 6pins aansluiting, de behuizing is zo ontworpen dat je de stekkers moeilijk los kan krijgen "inknijpen van de stekkers niet mogenlijk"

Behuizing van de kaart of je pc-kast?
0Anoniem: 574019
18 maart 2014 16:57
Hoeveel fps krijg je hiermee ongeveer op bf4 op ultra en hoeveel op medium en/of low? Bvd!
Bf4 op Ultra 1920x1080 met 4xAA. 55Fps, lager settings niet geprobeerd, speel alleen op ultra.

Geen dank