Specificaties Voordeelbundel met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Zwart Review

pielle007 27 januari 2014, laatste update op 4 september 2014, 4.611 views

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Zwart

Prima (geruisloze) gameconsole met een heerlijk bespeelbare controller waar we de eerst komende tijd lekker mee vooruit kunnen. GAME ON

Pluspunten

• Oude Xbox profiel wordt volledig mee gekopieerd (incl. Gold abo)
  • Controller
  • Snelle game installatie
  • Switchen van scherm (in game naar menu of andere app)
  • Bluray speler
  • geruisloos qua geluidsproductie
  • Beeld kwaliteit

Minpunten

• Nog niet verkrijgbaar in Nederland
  • Bouw kwaliteit (plastic fantastic)
  • Prijs / Kinect; Verplicht om kinect aan te schaffen en dus zo'n 100 meer te betalen
  • WAF

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 4
Aangezien ik niet langer kon wachten op een release in Nederland (en het onderhand wel tijd was om de 360 te gaan vervangen) ben ik afgelopen zaterdag naar onze buren in Duitsland gereden om een Xbox one te gaan ophalen. Bij de MM Herzogenrath was er dan ook voldoende voorraad zowel standaard pakketten a 499 en Fifa 14 Combinatie pakketten a 529. Daar komt nog een Play & Charge pack kit los bij a 24,99.

Mijn Xbox live abonnement was tevens verlopen, maar deze heb ik niet aangeschaft in Duitsland, vond dat 60 voor 12 maanden nogal aan de hoge kant was. In de pricewatch is het mogelijk om wat centjes te besparen:
pricewatch: Microsoft Xbox Live Gold 12 maanden

Eenmaal thuis, de 360 afkoppelen en de ONE aankoppelen.
Even installatie doorlopen ( +- 10min.) en je bent live.
Zelf gekozen voor een ENGELS profiel. (Dit is later om te zetten naar Nederlands.)
Je hele profiel wordt dus mee overgenomen van 360 naar de ONE inclusief je eventuele resterende membership. Ook je 360 vrienden zijn gewoon zichtbaar en er valt mee te communiceren. En wil je nog eens spelen op de 360 dan is je profiel incl. je gold abo gewoon actief.

Menu's zijn weer anders en wat onoverzichtelijk. Kwestie van wennen. Heb bv nog geen idee hoe je je HD space kunt checken, of hoe leeg de batterij is van de controller. Dit wordt dus aangepast in een update; http://tweakers.net/nieuw...le-over-schijfruimte.html
17-02 heb ik de update uitgevoerd, al met al duurt dit een minuut of 10 voordat ie klaar is. Na de herstart startte Fifa niet meer op (sloot zichzelf af) vanuit het xbox hoofdscherm de game moeten afsluiten, na het opnieuw starten van de game kwam er een foutmelding dat er door onbekende reden de game niet gestart kan worden. Xbox opnieuw uit /-aan zetten en hierna deed ie het gelukkig wel. In het menu kun je nu idd je HD-space en de controller batterij stats bekijken rechts onderin je scherm.

Super handig zijn de vouchers voor de game, deze zijn voorzien van een QR code, deze hou je dus voor je Kinect en eea wordt op je scherm geladen. Even bevestigen en t downloaden kan beginnen.
Tijdens het downloaden van FIFA kun je binnen enkele ogenblikken beginnen met gamen (welliswaar de Demo maar toch). Eenmaal geinstalleerd is de game volledig beschikbaar en zijn er verschillende mogelijkheden mbt het instellen van de taal. (Ook Nederlands)

De kwaliteit op het beeld van de FIFA game is super! Hoewel dit ook een kwestie van smaak en beleving zal zijn en je TV specs. Maar dat het een vooruitgang tov de 360 is een feit. Persoonlijk vind ik het magistraal omdat er veel meer details zichtbaar zijn. Gameplay / flow en multiplayer ervaringen tot nu toe zeer goed. Fifa komt vele malen beter tot zijn recht op de One.

De controller ligt zeer goed in de hand, hij is naar mijn mening iets handzamer als zijn voorganger. Hoewel deze ook ontzettend goed was. Zelf kan ik niet overweg met de controller van de PS4 en dit was dan ook de reden om trouw te blijven aan MS.

De Kinect is best klein, ik kan hem dan ook makkelijk kwijt. Heb even wat gestoeid door hem te commanderen, maar bij ons thuis met een kleintje van 4 is dat niet echt handig. Veel ruis en papa wordt natuurlijk nagepraat.
Later op de avond even een demo gespeeld van kinect sports waarbij je de houding moet aannemen alsof je op een waterscooter zit. Best grappig maar ik word er niet warm van. Misschien ooit leuk als onze kleine meid wat groter is en een spelletje wilt doen.

Heb mijn interactieve PVR niet doorgelust naar de Xbox omdat ik er de meerwaarde niet van zie. Als ik TV wil kijken doe ik dat via de PVR.
En dan wil ik niet nog meer randapparatuur aan hebben ivm onnodig energie verbruik. (We proberen duurzaam / bewust ermee om te gaan.)

De bouwkwaliteit is ok. Blijft plastic fantastic. Boeit me ook niet omdat de xbox niet zichtbaar is als ik niet aan t gamen ben.

Xbox one smartglass (huidige versie) 2.4.1408.25000 staat in de playstore in Nederland. Leuke feature maar voor mij persoonlijk op dit moment geen toegevoegde waarde.

Over het aanbod van spellen wil ik niet te veel uitwijden omdat ik "verslaafd" ben sinds 1995 aan FIFA. Andere games koop ik dus niet. (Schietspellen met een kleintje in huis is een NO GO bij ons).

SUPPORT is waardeloos, had een vraag omtrent de xbox app GAME DVR, de vraag is; wat zijn voorwaarden voor gamedvr om een automatische clip op te nemen van 30 seconden, heb totaal 4 uur lang met 2 huisvrouwen uit Azie gechat via xbox support. En ze hebben geen idee waar het daadwerkelijk overgaat. Zelfs op twitter nemen ze zich de moeite niet om fatsoenlijk support te verlenen en word ik doorverwezen naar EA en krijg ik de reacties, "it's up to the developers" 8)7

WAF (wife acceptance factor) is tot nu goed. Maar op de lange termijn en gezien het verleden zal dit eerder waardeloos worden. Zeker nu de 360 verhuisd is naar de slaapkamer. :X
(Tevens handig om je DVD's erop af te spelen.)

Mocht ik nog meer tegen komen (of als me iets invalt) zal ik dit aanvullen hier.

Wil jezelf niets missen van de laatste nieuwe updates check de volgende link; http://news.xbox.com/

Heb jij ook een Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Zwart?

nette korte bondige review.

Ik was er in de week voor kerst, stond volgens mij een vol pallet, raar dat ze hem in NL niet releasen en staan er 20 meter over de grens bulkvoorraden.

[Reactie gewijzigd door ozzynator op 27 januari 2014 16:56]

Snap t ook niet. Wij Nederlanders zijn toch standaard opgeleid vanaf de basisschool met de Engelse taal. Voor mij geen reden om een product niet uit te leveren.
De Xbox One is nog niet in het Nederlands in te stellen en Microsoft wil graag dat de Kinect ook op Nederlandse woorden en zinnen reageert.
In de review is te lezen dat de games wel in het Nederlands te instellen zijn.

"De beschikbaarheid hangt volgens een woordvoerder samen met de talen die door de Xbox One worden herkend. De spelcomputer is uitgerust met een Kinect-sensor die gebaren kan oppikken en spraakcommando's kan uitvoeren. De Kinect-versie voor de oudere Xbox 360 kent ook geen Nederlands."

[Reactie gewijzigd door MedionAkoya op 27 januari 2014 17:35]

Denk dat er sprake is van verwarring.
Fifa is wel degelijk in de Nederlandse taal in te stellen. Echter niet in het Nederlands met voice commandos.

De Kinect zelf is pas later in te stellen heb ik omschreven.
Goede en overzichtelijke review.
Raar dat de Mediamarkt daar vol ligt met Xbox one's en hier niks te krijgen is. Maar ja iedereen moet en zal in het Nederlands moeten kunnen lullen tegen zijn One en niet in het Engels.
Goede en overzichtelijke review.
Dank je wel.
Ben blij dat ik niet diegene ben die over dit soort beslissingen gaat. :)
Ik vind hem er heel eerlijk prachtig uitzien. Het is een console bedoelt voor in de living, dat hoeft helemaal niet de aandacht te trekken met een opvallend design maar net heel subtiel.

En daar zijn ze imo geweldig in geslaagd. I love it.
Vraagje,

Ik ben zelf ook wel een trouwe xbox gebruiker maar sinds een paar maanden ps3 relatiegeschenk gekregen. Het grote pluspunt is dat je direct online kunt zijn m.b.t xbox is dit anders.(xbox Live)
Maar het irritante is toch degelijk wel de controler. Zit gewoon niet lekker in je hand. Misschien is dit ook wel wenning.
1: Moet je nu ten alle tijd in verbinding zijn met internet?
2: Stel ik koop de xbox one in Buurland, kan ik nog wel games erop draaien afkomstig uit Nederland of USA.
Als je mij op dit gebied wijzer kan maken, graag!
Je leest er veel over maar een directe ervaring is voor mij zeker wel betrouwbaar, vandaar mijn vraag.
Groeten,
Pars
Hallo Pars,

Heb geen ervaring met PS3 maar wat ik weet dat je geen online abo ervoor hoeft af te sluiten, das bij de xbox 360, Xbox one en PS4 wel het geval. Het is geen must om online te zijn en te gamen. Maar wil je een blu-ray afspelen op je xbox one moet je toch de videoplayer app downloaden. (weet niet zeker of je een gold abo hiervoor moet hebben). Wat betreft de games uit het buitenland, ja die kun je gewoon afspelen hier zonder problemen. Geloof wel dat je rekening moet houden met evt content dat je hebt aangeschaft, dat moet je dan ook in de buitenlandse store aanschaffen. Zie ook de andere xbox reviews,deze mensen hebben ervaring ermee.
Heb overigens mijn live abo hier aangeschaft : http://www.gamecardnow.nl/6-xbox-live

Mocht je vragen hebben hoor ik graag.
greetz
Dank je voor je feedback, De definitie van kwaliteit is de mate waarin goederen en diensten voldoen aan de eisen, behoeften en specificaties van de afnemer / klant of gebruiker."
Blijf dan ook bij mijn standpunt. Het ziet er glimmend en plastic fantastic uit wanneer ik het vergelijk met mijn xbox 360 elite mw2 limited edition. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je je Xbox gaat "aanvoelen" maar ik zal dit niet vaak doen, wellicht andere mensen wel weer en zullen ze hem anders beoordelen dan ik dat heb gedaan.

[Reactie gewijzigd door pielle007 op 29 januari 2014 15:08]

Het ziet er plastiek uit (want dat is het gewoon ook), maar dat maakt et niet MINDER GOED GEBOUWD toch? Ok dat je het er cheap vindt uitzien, maar je kan het dan misschien anders verwoorden bij de negatieve punten (bvb gewoon Plastic fantastic zoals jij het graag noemt)
Zonder iemand tegen zijn schenen te schoppen... en om niet weer in herhaling te vallen; (bouw)kwaliteit is een persoonlijke interpretatie in de breedste zin van het woord. In mijn beleving is het een lelijke zwarte plastic uit de kluiten gewassen videorecorder. Anno 2014 hadden ze een mooier design kunnen maken.
Ik bedoel.... zeg nou zelf; http://i62.tinypic.com/16ii8hl.jpg

Ik ben blij dat ie achter een klepje zit zodat ik er niet tegenaan hoef te kijken wanneer ie niet gebruikt wordt. En dan nog ben ik blij dat ie er is. Ik neem het voorlief omdat de hardwarekwaliteit wel van deze tijd is. En dat maakt mij (vooralsnog) een blije consument. ;)