Specificaties Small form factor, 1 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power LC-1410mi Review

auto660 26 januari 2014, laatste update op 29 januari 2014, 5.647 views

LC-Power LC-1410mi

Pluspunten

• Goedkoop
  • De meegeleverde voeding is aardig stil
  • Heeft ondanks zijn formaat toch ondersteuning voor grote micro atx moederborden
  • Ziet er mooi uit (zolang je de vingerafdrukken er af poetst)
  • Klein

Minpunten

• Geen tot zo ver

Kwaliteit voeding Score: 4
De LC-Power 1410mi is een kleine micro atx/mini itx behuizing welke met een sfx voeding geleverd wordt van 200watt. Maar kan dit eigenlijk wel voor ¤35? We gaat het zien :9
LC-Power levert de behuizing met een grote sobere witte doos waar hij dan in zit:
Bovenop de grote doos zit een plastic handvat zodat je hem makkelijk kan tillen. Ook staat er op de doos wat de behuizing allemaal kan, ondersteund en wat voor voeding er al in zit.

De behuizing zit in de doos tussen 2 blokken piepschuim in zodat hij niet beschadigd tijdens transport. Er zat ook een plastic zak om de behuizing heen maar deze had ik er al af gehaald vóór dat ik op het briljante idee kwam om foto's te maken voor bij de review.. O-)

De behuizing is bedekt met een soort van plastic folie om de lak te beschermen.
De kast komt met een spiegelende zwarte lak, het frontpanel heeft dit ook maar deze is iets minder gevoelig voor vette vingers dan de lak van de kast zelf, hier zat die plastic folie dan ook niet op. Verder zitten er in het linker zijpaneel, de bovenkant van de kast en de onderkant van de kast allemaal koelgaatjes waardoor er een beetje airflow gecreëerd kan worden in de behuizing. Je kan de frontpanel ook open schuiven:
Wanneer je de frontpanel dan openschuift krijg je toegang tot:

2x USB 2.0
1x headphone
1x microphone
resetknop

Het is jammer dat er nog geen USB 3.0 connectors in de kast zitten maar voor ¤35 mag je ook niet klagen. Aan de achterkant zitten de sfx voeding, het i/o-shield, 2 pci ruimtes en wat koelgaatjes.
Bij de kast wordt ook nog een kabel voor de voeding, bios speaker, schroefjes en dubbelzijdig plakband geleverd in een handige hersluitbare verpakking, ze leveren ook nog een voet mee waar je de kast op kan zetten maar deze ben ik vergeten te fotograferen:

Dan begint de grote klus, het assembleren van het systeem! Wanneer je het zijpaneel van de kast af haalt dan zie je dat de kast van binnen best wel slim is ingedeeld:
Als ik vervolgens de voeding en het rack voor de hdd/cd-drive er uit haal dan zie je dat behuizing nog best wel ruim is en dat er zelfs ondersteuning is voor grote micro atx borden, laat je dus niet misleiden door de foto's die er op internet staan waardoor het lijk dat er alleen maar mini itx in past. De afstandsbusjes worden ook al van te voren geïnstalleerd. De kabels die je ziet zijn de interne headers voor de ledjes, knopjes, usb en audio.
Even een lijstje met hardware die in de kast komt:

AMD Athlon II x4 640
Asrock N68 VS3-UCC
1x4GB ddr3 1333mhz
AMD Radeon HD4350 passief gekoeld
WD Blue 500GB

Om maar te beginnen bij het begin heb ik eerst maar het moederbord gemonteerd, misschien krijg je zo een beetje een idee van de grootte van de kast:
De klepjes bij de pci ruimtes moet je "er uit breken" zeg maar. Dus dat wordt heen en weer buigen totdat het metaal moe is en breekt:
Nadat dat allemaal geregeld was ben ik maar eens de hdd en cd-drive gaan monteren in de bracket die ze daarvoor hebben meegeleverd:
Wat ik nog even wil opmerken is dat er wel grote micro atx moederborden in deze kast passen maar dat dan je 3e en 4e slot onder de voeding terecht komen waardoor deze niet meer bruikbaar zijn, je kan alleen de eerste 2 sloten gebruiken. Ik heb er een foto van maar omdat mijn moederbord zo klein is zie je het niet zo heel goed:
De voeding die bij de kast wordt geleverd maakt niet veel lawaai, hij is zelf stil te noemen. Wanneer ik in de voeding kijk dan valt het mij op dat hij al van beter kwaliteit is dan de ms-tech mps-400 en als ik dan wat componenten opzoek die in de voeding zitten dan krijg je steeds onderdelen te zien die ook echt voor 200watt voedingen zijn. Dus ik ga er van uit dat deze voeding ook echt daadwerkelijk zijn gelabelde vermogen continu kan leveren. Een pdf'je die lc-power over de voeding heeft gemaakt kun hier vinden:

En hier het totaalplaatje waarbij alle hardware is geïnstalleerd. De oplettende tweaker zal ongetwijfeld wel opmerken dat de cd-drive mist, dit is omdat hij niet meer paste door de videokaart. Maar dit is niet zo'n groot probleem voor mij, al kan het wel onhandig zijn voor mensen die én een pci-express videokaart willen én een cd-drive willen.
En dan nog even een foto waarbij de computer op zijn voet op de definitieve plek staat, hierbij is het goed te zien dat de lak enorm spiegelt:

Je kan dus blijkbaar voor ¤35 een leuke behuizing met een goede voeding kopen, je moet alleen goed zoeken. Het systeem (dus ook de meegeleverde voeding) is super stil en het enigste wat je hoort is de hardeschijf. Dit komt omdat de kast op een houten bureau staat wat het geluid van de trillingen versterkt. De kast ziet er ook nog eens goed uit en heeft een mooi formaat. De hardware die er in zit kan zijn hitte goed kwijt door de koelgaten en de voeding blijft zelfs koud!

Al met al zal ik deze kast/voeding combinatie wel aan andere mensen aanraden als ze met een krap budget zitten. Ik vind het zelf in ieder geval een mooie kast om naar te kijken voor een niet al te hoge prijs :)

(De foto's zijn soms wat wazig en korrelig maar dit komt omdat ik de foto's even vlug heb gemaakt tijdens het assembleren bij kunstlicht met mijn iPhone. Iets wat mijn iPhone en ik niet zo goed kunnen :p )

Heb jij ook een LC-Power LC-1410mi?

Niemand een op of aanmerking?
Goede review. Het niet kunnen inbouwen van een cd-rom / dvd-rom drive én een pci-express videokaart, lijkt mij wel een nadeel (minpunt)?
Ja, dit was ik helemaal vergeten aangezien ik geen cd's meer gebruik :p
Leuke review. Is het trouwens mogelijk om de case horizontaal te gebruiken, zodat de klep dus eigenlijk naar boven schuift?
Er zitten geen rubberen pootjes op de kast maar je kan hem wel gewoon horizontaal gebruiken.
Dat is mooi, zou je een schatting kunnen geven hoe hoog de case is met de klep open in horizontale stand. (dit ivm de beperkte ruimte in mijn tv-kast.)
Ik ga even meten....

... zo ongeveer 13.5 tot 14 centimeter met de klep open in horizontale stand.
Bedankt, dat past dus net in mijn kast. :) :)
Ik vraag me alleen wel af of de ventilatiegaten bij de voeding in horizontale stand naar boven zijn gericht en niet naar beneden.
Dus dat je hem horizontaal kan gebruiken zodat de klep omhoog schuift en dat alle belangrijke ventilatie gaten ook naar boven zijn gericht.

[Reactie gewijzigd door japperr op 23 februari 2014 08:43]

Dankzij deze review dit kastje ook gekocht voor een mini pc met een AMD APU, bedankt voor de goede foto's!
Past hier een normaal formaat DVD drive in, of moet er een Slim line DVD drive in?
Hier past een normaal formaat dvd drive in.
Bedankt voor je snelle reactie. Laatste NOOB vraag: Ik wil dit moederbord erin gaan zetten:

pricewatch: ASRock FM2A88M-HD+

Dit is een uATX bord, als ik jouw review lees zou dit dus gewoon passen?
Deze gaat gewoon passen, maar je kan dan alleen je bovenste pci-e slot gebruiken, de rest komt dan onder de voeding te zitten.