Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

WizzyThaMan 25 januari 2014, 1.556 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Pluspunten

• Goed, vol en helder geluid
  • Heldere, gevoelige microfoon
  • Comfortabel voor de oren, ook na uren gamen
  • Comfortabel op het hoofd, geen vervelende drukpunten
  • Lange kabel
  • USB en 3,5 jack aansluitmogelijkeheden
  • Snelle plug-and-play

Minpunten

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Mijn oude Logitech headset ging stuk na een jaar of 8 (tenminste, de rubbers begonnen langzaam te verpulveren) en het was tijd voor een nieuwe. Zelf ben ik altijd al gecharmeerd geweest van Logitech, omdat ik een draadloze muis/toetsenbord combinatie, verscheidene muizen, speakers en headsets gehad heb van dit merk. Dit be´nvloed echter niet mijn keuze wederom voor Logitech te gaan of dat er een positieve reactie geschreven wordt.

Ik ging op zoek naar een aantal headsets rond de 60-80 euro klasse. Dit leek mij een mooi bedrag om te besteden. Ik heb gekeken bij verschillende merken, zoals Turle, omdat ik gewoon een kwalitatief goede headset zocht die goed geluid geeft. Tijdens mijn zoektocht kwam de G430 tevoorschijn, pas gereleased. Het ontwerp, de prijs maar ook Logitech sprak me aan. Toen de eerste reviews binnenkwamen en deze lovend waren, ben ik overstag gegaan.

Mijn keuze is dan ook op de G430 gevallen, omdat deze er degelijk uit ziet en in vergelijking dit qua prijs/kwaliteit de beste keuze zou zijn naar mijn mening.

Ik heb deze inmiddels bijna 4 maanden en de volgende punten hierbeneden opgesomd, zijn hierop van toepassing:

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

Je geeft aan dat je een echo hoort. Ik hoorde mezelf toen ik de headset net aansloot. Ik heb dit wel weg kunnen krijgen misschien krijg je hiermee ook de echo weg.

Rechtermuisknop op luispreker icoon-> afspeelapparaten -> Eigenschappen opvragen van de G430 -> Niveaus -> en dan de microfoon dempen. (microfoon werkt daarna gewoon nog steeds, onder opnameapparaten staat het nog steeds aan)

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 26 februari 2014 19:59]

Had het na het schrijven van de review zelf inmiddels gevonden! Toch bedankt! zal de review direct even aanpassen :D
Oke ah dat is helemaal mooi heb je er al even geen last van. En geen probleem was erg irritant hehe. :) Jij bedankt voor de review :Y)

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 26 februari 2014 21:12]